صدراعظم جدید آلمان آخرین هشدار غربی ها را به پوتین داد

شولتز در اولین بیانیه هشدار دهنده خود گفت که حمله روسیه به اوکراین باعث انتقام خواهد شد و این آخرین هشدار رهبران غربی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است.

شولتز روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا آلمان عرضه گاز به روسیه را قطع خواهد کرد یا خیر، به تلویزیون ZDF گفت: «هر حمله نقض قانون است و پیامدهای بسیار متفاوتی خواهد داشت». با این حال، شولتز نگفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، برلین طرحی برای خط لوله سیار استریم 2 خواهد داشت یا خیر.

هشدار صدراعظم جدید آلمان به روسیه ساعاتی پس از سوگند او به عنوان صدراعظم اعلام شد.

برخی منابع آگاه مدعی هستند آلمان تحت فشار شدید آمریکا برای کنار گذاشتن طرح انتقال گاز روسیه به نام رولینگ استریم 2 قرار دارد.

با این حال، آلمان در دولت قبلی آنگلا مرکل معتقد بود که Rolling Stream 2 یک طرح تجاری است، نه یک ابزار سیاسی.

سبزهای آلمان به شدت با طرح نورد استریم 2 مخالف هستند و از آنجایی که سبزها بخشی از دولت ائتلافی شولتز هستند و دو وزارتخانه کلیدی انرژی و سیاست خارجی را در اختیار دارند، تصمیم در مورد نورد استریم 2 عمدتاً بر اساس تصمیم سبزها است. حزب مرکزی کابینه ائتلاف آلمان است.

روز چهارشنبه، دوره صدراعظم آنگلا مرکل پس از 16 سال به پایان رسید و دوره جدیدی در آلمان به رهبری اولاف شولتز صدراعظم آغاز شد. پس از تایید اولاف شولتز، رهبر سوسیال دموکرات ها، وزرای دولت جدید به عنوان نخست وزیر و صدراعظم جدید آلمان منصوب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید