صدور اسناد مالکیت کاداستر اراضی ملی و دولتی تا پایان سال به پایان می رسد.

ساعت: 22:10
تاریخ انتشار: 1400/11/09
کد خبر: 1804313

رئیس کاداستر سازمان ثبت و ثبت کشور:

رئیس کاداستر DUI گفت که سندی برای مالکیت کاداستر حدود 113 میلیون هکتار از اراضی کشور صادر شده است که بیشتر آن مربوط به اراضی ملی و دولتی است. ملی و دولتی را تکمیل خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محمدعلی فلا ظهر امروز در حاشیه اولین جلسه اداره ثبت اراضی کشاورزی زنجان در جمع خبرنگاران در خصوص صدور اسناد کاداستر اظهار داشت: زمانی که سند کاداستر صادر می شود اطلاعات هندسی و توضیحی ملک با هم ترکیب می شود. اموالی که دارای مختصات، ابعاد و مساحت مشخصی باشد صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: اسناد کاداستر دارای مزایایی نسبت به اسناد کاغذی است که از جمله آنها می توان به عدم امکان جعل سند اشاره کرد.

فلا افزود: نمی توان برای منطقه ای با ویژگی جغرافیایی سند مالکیت معارض صادر کرد که این نیز از مزایای اسناد کاداستر است.

مدیرکل کاداستر DUI با بیان اینکه برای مستندسازی کلیه اطلاعات ملکی باید افراد را جهت اخذ اسناد کاداستر هدایت کرد، گفت: از این پس کلیه خدماتی که سازمان ثبت اسناد و املاک و مستغلات ارائه خواهد کرد اسناد کاداستری خواهد بود. .

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از سال 1399 بیش از 11 میلیون هکتار از اراضی کشور تثبیت و سند مالکیت کاداستر صادر شده بود.

فلا با بیان اینکه برای حدود 113 میلیون هکتار از اراضی کشور اسناد کاداستر صادر شده است، خاطرنشان کرد: بیشتر این اسناد مربوط به اراضی ملی و دولتی است و بنا به دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور. تا پایان سال جاری سند صادر می شود مالکیت کاداستر اراضی ملی و دولتی را تکمیل می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید