صدور بیش از 60000 شناسه کالا برای قطعات خودرو


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820720

معاون بازرگانی و خدمات صمت گفت: تاکنون بیش از 60 هزار شناسه کالا برای لوازم یدکی خودرو صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت صمت، علیرضا شهمیرزایی گفت: تاکنون ۲۷۰ تولیدکننده و بیش از ۴۰ هزار خرده فروش در سامانه کل معاملات ثبت نام کرده اند که رقم قابل توجهی است. تعداد کل فروشندگان قطعات خودرو حدود 70000 نفر است.

معاون بازرگانی و خدمات صمت بابیان اینکه در مرحله دوم باید کالاها شناسایی شوند، گفت: تاکنون بیش از 60 هزار شناسه کالا برای لوازم یدکی خودرو صادر شده است که هر کدام مربوط به یک نوع کالا با برند و ویژگی های خاص است. ; فرآیند شناسایی کالاها برای تشخیص آن از کالاهای مشابه بسیار دقیق است.

شهمیرزایی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد این است که بسیاری از لوازم یدکی خودرو اصل نیستند یا کیفیت لازم را ندارند بنابراین اگر کالاهایی با سطوح کیفی مختلف شناسه های مختلفی دریافت کنند، علاوه بر حل مشکل قاچاق، یک هدف مهم جلوگیری از تقلب و افزایش کیفیت و استاندارد است.

معاون بازرگانی و خدمات صمت تصریح کرد: بیش از 60 هزار شناسه کالا در حوزه قطعات خودرو صادر شده است و در همان دو قلم کالایی که اعلام شده، 1100 شناسه برای «دستیار» و 3800 شناسه برای «دستیار» وجود دارد. باتری». انواع کالاها و برندها.

وی بابیان اینکه در مرحله سوم کالا باید کد رهگیری دریافت کند، بیان کرد: برای هر کالا کد رهگیری صادر می شود. به عنوان مثال یک میلیون و 100 هزار کد رهگیری برای دستیاران و بیش از 350 هزار کد رهگیری برای باتری ها صادر شده است که یک کد رهگیری منحصر به فرد است. یعنی هر تعاونی با دیگری متفاوت است.

شهمیرزایی گفت: کد رهگیری علاوه بر اینکه در مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی موثر است، برای مصرف کننده نیز بسیار مفید است. کاربر در هنگام خرید باتری خودرو می تواند شناسه کالای درج شده را به سامانه پیامکی ارسال کند و سامانه اصالت باتری را اعلام می کند.

وی افزود: مقابله با قاچاق کار ساده ای نیست زیرا بحث میلیاردی وجود دارد که به نفع عده ای است و برای رونق کسب و کار باید با منافع غیرقانونی برخورد کنیم. البته نه تنها روش های درمانی پاسخگو هستند، بلکه باید انگیزه اقتصادی ایجاد کنیم تا شناسایی به نفع فعالان اقتصادی باشد. اگر اکثریت از این طرح استقبال کنند، می توانیم با اقلیت برخورد کنیم.

معاون بازرگانی و خدمات صمت افزود: تاکنون حمایت اصناف و تولیدکنندگان از این طرح خوب بوده ضمن اینکه همکاری رسانه ها باعث می شود دستگاه ها با جدیت بیشتری طرح را اجرا کنند و حمایت مردم بیشتر ▼ “

شاه میرزایی گفت: تصویب این طرح از سوی مردم باعث می شود که توزیع کنندگان و تولیدکنندگان در این مسیر حرکت کنند.

وی اعلام کرد که طرح اولیه برخورد با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی با دو قلم باطری و کمکی اجرا می شود، اما همزمان شناسایی 54 طبقه از گروه لوازم یدکی آغاز شد. در مجموع، گروه های محصول برای 314 دسته محصول شناسایی شده اند.

شهمیرزایی افزود: با دریافت کد رهگیری بلامنازع را ایجاد می کنیم یعنی تولیدکننده نمی تواند از محصولات خود امتناع کند. ما همچنین سیستم‌های اینترنتی را تشویق می‌کنیم تا به گسترش شفافیت و حتی نظارت بر تعمیرات کمک کنند. یکی از آنها سیستم Hypercar است.

وی ادامه داد: مردم می توانند از طریق اینترنت به فروشگاه هایی که به صورت آنلاین و زنجیره ای ایجاد می شوند مراجعه کنند که قطعه در هر نقطه تحویل داده می شود و امکان مشاهده تعمیرکاران و اظهار نظر در مورد کار استاد وجود دارد.

معاون بازرگانی و خدمات صمت گفت: اگر شناسایی صورت نگیرد، این سامانه ها کار نمی کنند. درست است که سیستم ها بخش خصوصی هستند و به مردم خدمت می کنند، اما زیرساخت همه اینها یک سیستم تجاری کامل است و ما آنها را رصد می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید