صدور حدود 9000 رای جایگزین در محاکم مازندران


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818152

رئیس قاضی مازندران گفت: در سال گذشته 8 هزار و 937 پرونده مجازات جایگزین در مازندران صادر شد که امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و دقیق و همکاری همکاران قضایی در سال جاری اقدامات مناسب تری انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدصادق اکبری در گفتگو با بالا با اشاره به تعداد زندانیان مشمول عفو در سال جاری اظهار داشت: سال گذشته 942 محکوم در استان مازندران مورد عفو قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به صلح و سازش در پرونده های قصاص گفت: سال گذشته با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران 67 پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

وی در خصوص لزوم اجرای مجازات های جایگزین حبس گفت: این نوع مجازات می تواند نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری در زندان ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانیان برای ارائه خدمات به جامعه داشته باشد.

اکبری با اشاره به آمار آرای جایگزین حبس در یک سال گذشته گفت: در سال گذشته 8 هزار و 937 فقره حبس جایگزین صادر شد که امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و دقیق و همکاری همکاران قضایی اقدامات مناسب تری صورت گیرد. امسال گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: برای مجرمانی که امنیت و آرامش جامعه را مختل می کنند مجازات حبس در نظر گرفته نشود و در این گونه موارد دستگاه قضایی استان با اعمال مجازات های مناسب و بازدارنده هزینه جرم را افزایش دهد.

اکبری افزود: در این راستا دستورالعمل تعیین دوره های آموزشی مناسب برای معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای استفاده از مجازات های جایگزین حبس صادر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید