صدور حکم اعدام برای 15 زندانی در عربستان که 8 نفر از آنها کودک هستند!


ساعت: 21:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907987

سازمان اروپایی حقوق بشر در عربستان سعودی فاش کرد که مقامات سعودی برای 15 زندانی سیاسی از جمله 8 کودک حکم اعدام صادر کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رژیم وحشی آل سعود به نقض آشکار حقوق بشر مردم عربستان ادامه می دهد و متحدان غربی آن همچنان از این سکوت سوء استفاده می کنند. احکام عجیب دهه‌ها زندان فقط به خاطر نوشتن چند مقاله و فعالیت‌های بی‌خطر در شبکه‌های اجتماعی یا اعدام‌های دسته جمعی مخالفان، از جمله کودکان، از ویژگی‌های بارز رژیم‌های مستبد و خونبار مانند عربستان سعودی است.
در جدیدترین اخبار جنایات رژیم سعودی، سازمان اروپایی حقوق بشر عربستان سعودی اعلام کرد که مقامات سعودی 15 زندانی سیاسی را به اعدام محکوم کرده اند که به این ترتیب تعداد افرادی که در معرض خطر اعدام در این کشور قرار دارند به 53 نفر رسیده است که از این تعداد در حداقل 8 نفر کودک هستند به گزارش ایسنا، این سازمان در ادامه با تاکید بر اینکه دستگیرشدگان در معرض خطر اعدام قرار دارند، نسبت به تصمیم مقامات سعودی برای کشتن ده ها زندانی از جمله حداقل هشت کودک هشدار داد.
جالب اینجاست که آل سعود به ریاست بن سلمان سعی دارد چهره مدرنی از عربستان نشان دهد. اما باید توجه داشت که وقتی سر بریدن مخالفان در رژیم سعودی رایج است، برگزاری جشن های غربی مانند «هالووین» چهره سعودی ها را پاک نمی کند، چیزی نیست، بلکه باعث تغذیه تمسخر این رژیم می شود.
این در حالی است که کارشناسان سازمان ملل اخیرا از مقامات سعودی خواسته اند که فورا عبدالله الحویتی را آزاد کرده و حکم اعدام صادر شده علیه وی را که بر اساس اتهامات دوران کودکی او صادر شده بود، لغو کنند. در بیانیه‌ای به تاریخ 31 مه 2022 (10 کرداد 1401)، گروه کاری دستگیری‌های ظالمانه و گزارشگر ویژه اعدام‌ها اعلام کردند که الهاویتی در سن 14 سالگی به اتهام سرقت و قتل دستگیر شد و «علی‌رغم فقدان هرگونه اقدام دلیل یا مدرک باشد» و علیرغم اینکه تاکید کرده است که «اعترافات تحت شکنجه از او گرفته شده» مجرم شناخته شد. در این بیانیه اعلام شد که الحویتی پس از اصل خود برای دومین بار به اعدام محکوم شد. حکم در سال 2021 لغو شد.
اتحاد قبایل سعودی علیه رژیم سعودی
خبر دیگر از عربستان این است که منابعی در عربستان سعودی اعلام کردند که قبایل این کشور علیه رژیم آل خلیفه متحد شده و اعلام کردند که این ائتلاف شورشی مخفی و تهدیدی جدی برای افشای ظلم و ظلم و ظلم ولیعهد سعودی است. بن سلمان در عربستان سعودی بر اساس گزارش سعودی لیکس، این افراد فرزندان زندانیان آزادی بیان را تشویق می کنند تا مظلومیت آل سعود را در ملاء عام و آنلاین افشا کنند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ این منابع تاکید می کنند که این اقدام پس از آن انجام می شود که سران قبایل سعودی متوجه شوند که فشارهای عمومی بر مقامات سعودی به نتیجه رسیده است. به گفته این منابع، سران قبایل سعودی به بستگان و فرزندان خود که در آژانس امنیتی و فرودگاه ها کار می کردند دستور دادند تا خروج فرزندان زندانیان آزادی بیان از عربستان را برای افشای ظلم عربستان تسهیل کنند.
لازم به ذکر است که اخیراً نتیجه یک مطالعه بین المللی که تشدید بحران اعتماد بین رژیم سعودی و قبایل اصلی این کشور را بررسی می کند، نشان می دهد که از دست دادن این اعتماد می تواند به شورش کامل منجر شود که تهدیدی خواهد بود. به پایه های دولت آل سعود؛ خانواده سعودی که بر اساس این اصل قبیله ای به بلوغ رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید