صدور حکم برکناری موقت وزیر آموزش و پرورش از سوی دیوان عدالت اداری

صدور حکم برکناری موقت وزیر آموزش و پرورش از سوی دیوان عدالت اداری

در اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش آمده است:

در پی انتشار حکم برکناری موقت وزیر محترم آموزش و پرورش از سوی ریاست چهل و چهارم دیوان عدالت اداری، تقاضانامه 7750 مورخ 18 اردیبهشت ماه 1387 مبنای صدور حکم به اطلاع شما می رساند. دستور مذکور در سال 1393 شامل پرونده های خدماتی متقاضی پس از ارسال نامه امور اداری شهرستان بهشهر در تاریخ 20 خرداد 1392 و بر اساس تصمیم استخدامی شماره 60029447 مورخ 19 تیر 1392 با تاریخ لازم الاجرا شدن 10 مهر ، 1397 مطابق مفاد مصوبه و آیین نامه صادره به اجرا درآمده است. این مطلب به شعبه 4 دیوان عدالت اداری نیز کپی شده است.

اما علیرغم اعمال احتساب سابقه خدمت و صدور حکم انتخاب شغل توسط آموزش و پرورش شهرستان بهشهر در استان مازندران، دلیل رسیدگی مجدد به موضوع از سوی مدعی مبنی بر الزام به قبول کسر و صدور حکم بازنشستگی به مستمری فوق. صندوق از دیوان عدالت اداری با توجه به درخواست اجرای کامل مفاد مصوبه 1387 پس از طی مراحل اعاده دادرسی در دادگاه و بدون ابلاغ ایرادات اجرای رأی در سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش. و عدم اطلاع مخاطب از این موضوع، موجب صدور قرار انفصال نامحدود شد و وزیر موقت آموزش و پرورش شعبه 44 دیوان عدالت اداری شد.

ظاهراً با توجه به اجرای مفاد رأی صادره از سوی دادگاه و درج سنوات خدمت شاکی از آموزش و پرورش استان مازندران، دستور پیگیری موضوع از طریق دیوان عدالت اداری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید