صدور سند برای اراضی کشاورزی و طبیعی الزامی است / اجرای طرح امنیت غذایی; مهمترین برنامه کمیسیون کشاورزی در سال جاری


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819087

در گفت و گو با رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شد؛

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر تسریع در روند صدور سند اراضی کشاورزی و طبیعی گفت: این طرح مربوط به سندسازی اراضی طبیعی است.

محمدجواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ؛ وی در خصوص لزوم صدور سند برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و طبیعی گفت: اقدامات کمیسیون کشاورزی مجلس برای حمایت از تولید در سال جدید ادامه خواهد داشت و ما به ویژه در کمیسیون کشاورزی و کشاورزی مطابق با رسالت خود در تولید محصولات کشاورزی، اقدامات موثری برای نظارت بر این قوانین در سال جدید انجام داده ایم.


مهمترین مانع تولید محصولات کشاورزی است

وی تصریح کرد: در ابتدا نمایندگان در کمیته کشاورزی به دنبال این بودند که بفهمند عمده ترین مشکلات در بخش کشاورزی چیست و چه مانعی در این بخش وجود دارد و کمیته کشاورزی باید چه حمایتی از این بخش داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه 35 درصد اشتغال در کشور مربوط به حوزه کشاورزی است، ادامه داد: باغداری و دامپروری این کار را انجام دادیم و پس از شناسایی مشکلات، قانون را تغییر دادیم. باید آن را تغییر دهیم و ما قانون را در جایی که به قانون جدید نیاز داشتیم، وضع کردیم.


اجرای طرح امنیت غذایی با 15 عضو در اولویت کمیته زراعت است

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات اصلی و اصلی کمیته کشاورزی در این بخش مربوط به بحث طرح امنیت غذایی بود، این طرح مشتمل بر 15 ماده است که تقریباً تمام مشکلات اصلی مربوط به بخش کشاورزی است. . دیده شده است. “

عسگری ادامه داد: یکی از موضوعات این طرح مربوط به سندسازی اراضی طبیعی بود، زیرا امروز کشاورزان زحمتکش ما زمانی که می خواهند از بانک وام بگیرند با مشکل ضمانت مواجه می شوند، بنابراین در این طرح تاکید داریم که سندسازی زمین تا کشاورزان بتوانند حق دریافت وام برای زمین خود را داشته باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین در این طرح موضوع بیمه کشاورزی را مطرح کردیم و در این طرح به موضوع خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره شد.


اجرای طرح امنیت غذایی مشکلات محصولات کشاورزی را حل می کند

عسگری با اشاره به موضوع صادرات محصولات کشاورزی در طرح مذکور، گفت: صادرات محصولات کشاورزی نیز در این طرح گنجانده شده است، بنابراین این طرح تقریبا مجموعه کاملی از قوانین است که می تواند مشکلات بخش کشاورزی را حل کند. “

این نماینده مجلس در پایان گفت: قطعا با طرح امنیت غذایی موانع تولید محصولات کشاورزی برطرف می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید