صدور سند کلیه اراضی کشاورزی تا پایان سال 1402

ساخت 10 مجتمع ماهیان خاویاری در لرستان

وی افزود: بنابراین با وجود وضعیت پایین اشتغال و نیاز به تولید ثروت، باید این ظرفیت ها به عنوان مکمل اشتغال در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند، چرا که برای این امر اعتباراتی در نظر گرفته شده است. که توسط او جذب شد

وزیر جهاد کشاورزی به ظرفیت بالای صید در لرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به طولانی بودن طول رودخانه در این استان، رونق این بخش می تواند منجر به توسعه تولید و اقتصادی منطقه شود که به این مهم اختصاص خواهد یافت. سهم خوبی دارد و در این زمینه 10 صید از مجتمع ماهیان خاویاری لرستان در طرح تحول در دست بررسی است که مورد حمایت سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

ساداتی نژاد افزود: بنابراین کسانی که آمادگی سرمایه گذاری در صید ماهی در لرستان را دارند، دولت این آمادگی را دارد که از آنها حمایت و همکاری کند و به آنها تسهیلات پرداخت کند.

اراضی کشاورزی تا پایان سال 1402 به ثبت رسید

وی در ادامه توسعه و اهمیت طرح های آبخیزداری در لرستان را برشمرد و یادآور شد: این استان ویترینی برای آبخیزداری است.

وزیر جهاد کشاورزی به حذف مداخله کشاورزی اشاره کرد و گفت: مداخله تا پایان سال 1402 صفر می شود و دولت سند یک صفحه ای برای تمام اراضی کشاورزی را به کشاورزان تحویل می دهد تا هویت آنها مشخص شود.

ساداتی نژاد گفت: از سال 1394 تا پایان سال 1399 تمام اراضی کشاورزی ایران باید گواهی نامه می شد و تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم چهار درصد از این اراضی معادل حدود 280 هزار هکتار گواهی نامه صادر شد. به یک میلیون و 200 هزار هکتار رسید که معادل حدود 700 درصد و افزایش بسیار زیادی در رفع اغتشاشات است.

ساخت دو سد در پلدختر ادامه دارد

وی در ادامه به کشاورزی پیمانی اشاره کرد و افزود: لرستان در این بخش رتبه چهارم کشوری را دارد که تلاش های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این زمینه قابل توجه است و امسال مرحله دوم کشاورزی پیمانی انجام شده است. راه اندازی شد که سال آینده به صورت جامع و کامل اجرا می شود

وزیر جهاد کشاورزی کشاورزی قراردادی را پیشرفته ترین ابزار حمایت از کشاورزی در دنیا دانست و یادآور شد: در این طرح نهاده های کشاورزی از جمله بذر، سم و کود به کشاورزان ارائه می شود و بیمه و آموزش های لازم به کشاورزان ارائه می شود. و در پایان پس از دریافت محصول، تسویه حساب با آنها انجام می شود

ساداتی نژاد اضافه کرد: کشاورز با این کار دغدغه هزینه و تامین مالی را ندارد و در زمان تحویل محصول می تواند آن را ترخیص کند که در کشور بی سابقه است اما دولت سیزدهم با قدرت و توان این کار را انجام داده است. مشکلات مسئولین حل شود.مقام معظم رهبری امرار معاش و تولید کشاورزان را بر عهده خواهند گرفت.

وی گفت: ساخت سد در اختیار وزیر نیرو است و در خصوص احداث تالار چول و سد بن لار بنا به مطالبه مردم پلدختر مکاتباتی با وزیر نیرو در این زمینه انجام شده است.

پرداخت وجوه برای پروژه های صنایع تبدیلی

وزیر جهاد کشاورزی به حوزه آبخیز اشاره کرد و افزود: در این سفر اعتباراتی به این حوزه اختصاص می یابد و با توجه به اینکه دو هزار هکتار آبیاری تحت فشار در حوزه اعتبارات انجام شده است، این بخش تا پایان مورد حمایت قرار می گیرد. سال .

ساداتی نژاد یادآور شد: برای رفع مشکلات راه های بین مزارع باید مسئولان ذیربط از اعتبارات بخش کشاورزی استفاده کنند و با توجه به تعداد عشایر شهرستان پلدچتر مقدمات ایجاد سرلشکر فراهم شده است. اداره امور عشایر جنوب لرستان و مذاکرات لازم در حال انجام است.

وی افزود: تهیه ماشین آلات کشاورزی از هفته گذشته آغاز شد و کاهش ظرفیت برای تحویل به متقاضیان به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام می شود.

وزیر جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به درخواست کشاورزان و باغداران و اینکه پلدختر قطب انجیر سیاه است، همه علاقمندان برای سرمایه گذاری در زمینه فرآوری و سردخانه در پلدختر و کل استان، آمادگی دولت را دارند. برای تامین زمین و امکانات در لرستان. آن را در اختیار او قرار دهد.

ساداتی نژاد افزود: تنظیم بازار و برنامه ریزی در حوزه تولید و خرید تضمینی هفته آینده برای مدیریت بهتر به اتحادیه های سراسر کشور واگذار می شود.

وی با بیان اینکه 25 درصد پروتئین کشور توسط عشایر تامین می شود، یادآور شد: تامین علوفه دام در فصل زمستان اقدام ویژه ای است که باید به خوبی انجام شود و با اعتبارات خوبی از این قشر ضعیف حمایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید