صدور پروانه اکتشاف معدن چلاو آمل با رای دیوان عدالت اداری/ هر گونه اقدام اداری جدید با دستور دادستان مختومه شد.


ساعت: 17:32
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809699

در پی اعتراض ساکنان منطقه چلاو به واگذاری معدن جدید در این منطقه، دادستان آمل هرگونه اقدام اداری جدید برای حفظ حقوق عامه را متوقف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، پس از صدور پروانه معدن چلاو آمل، برخی از اهالی روستاهای چلاو، سنگچال و فیلبند نسبت به واگذاری آن اعتراض کردند و معتقد بودند که واگذاری برخی از معادن در گذشته بدون ملاحظات زیست محیطی بوده است. محیط زیست و منابع طبیعی وارد منطقه شد.

آنها معتقدند منطقه مورد بحث زیستگاه درختان بلوط و عبور و مرور حیواناتی مانند آهو، شوک، پلنگ، خرس، گرگ، قرقاول و کبک است و در صورت کارکرد این معدن مشکلات زیست محیطی زیادی به وجود می آید.

عباس عبدی معاون معدن و صنعت معدن مازندران پس از پخش فیلم اعتراض اهالی روستای مسیر چلاو به احداث معدن جدید به این سوال پاسخ داد.

عبدی با بیان اینکه بهره بردار این معدن پیش از این برای دریافت مجوز اکتشاف از این سازمان اقدام کرده بود، افزود: .

وی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی با این درخواست مخالفت کرد بنابراین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران درخواست مشارالیه را لغو کرد و این درخواست در سامانه کاداستر مسدود شد.

عبدی خاطرنشان کرد: متقاضی پس از اطلاع از ابطال این درخواست، موضوع را به دیوان عدالت اداری علیه اداره کل منابع طبیعی استان مطرح کرد که در نهایت دادگاه موفق به اخذ رای به نفع و محکومیت این اداره کل شد. منابع طبیعی مازندران. .

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: در پی رای دیوان عدالت اداری که سازمان صنعت، معدن و تجارت را ملزم به صدور پروانه نقشه برداری کرد، این سازمان نیز مجوز پیمایش را برای اجرای رای صادر کرد. از دادگاه

وی در پایان یادآور شد: دارنده پروانه اکتشاف این معدن به دلیل عدم دسترسی هنوز نتوانسته اقدام عملیاتی (اکتشاف مواد معدنی) انجام دهد.

به گزارش بالا، پس از اعتراض مردم منطقه چلاو به انتقال معدن جدید به این منطقه، دادستان حقوق عمومی آمل از هرگونه اقدام اداری جدید جلوگیری کرد و دستور داد تا ظرف سه روز گزارش ارائه شود.

منطقه گردشگری چلاو دارای 9 روستا شامل پریمه، پاشاکلا، نایارکلا، تیارا، گنگارچکلا، چمه بن، زر هونی سنگچال و فیلبند با حدود 10 هزار نفر جمعیت می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید