صدور کارت شناسایی برای 42 نفر از ساکنان لیردف گام مهمی در ارتقای امنیت است


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840529

دوستی با ارزیابی اقدامات قوه قضائیه در صدور شناسنامه 42 نفر از ساکنان شهر لیرداف گفت: این اقدام قوه قضائیه از نظر امنیتی به ما کمک می کند تا افراد بر اساس شناسنامه شناسایی شوند و بر فعالیت آنها نظارت شود. و پیگیری شد.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; مهدی دوستی استاندار هرمزگان با ارزیابی اقدامات قوه قضائیه در صدور شناسنامه 42 نفر از اهالی لیرداف گفت: این اقدام قوه قضائیه از نظر امنیتی به ما کمک می کند تا افراد بر اساس نقشه های شخصی شناسایی و شناسایی شوند. فعالیت های آنها قابل نظارت است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی در صدور شناسنامه 42 نفر از اهالی لیرداف گفت: یکی از مشکلات ما در استان نداشتن مدارک هویتی برای برخی افراد است. این اقدام قوه قضائیه از نظر امنیتی به ما کمک می کند. افراد بر اساس کارت شناسایی شناسایی می شوند و فعالیت آنها قابل ردیابی است.

وی با بیان اینکه اقدامات قوه قضائیه در صدور کارت های اقتصادی در حوزه سیاست های اقتصادی مانند یارانه و معیشت مفید است، گفت: از این بابت متشکرم.

وی گفت: طبق جامعه آماری پرونده آن دسته از افرادی که شناسنامه خود را دریافت کرده اند به پایان رسیده است اما تمامی فرمانداران و بخشداران موظف شدند در صورت شناسایی فرد جدید فاقد شناسنامه در بخشداری یا روستا مجددا اعلام کنند. قوه قضائیه از طریق مراجع ذیربط

در 27 دی ماه 1400 حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به موضوع افراد فاقد شناسنامه و مدارک هویتی که به نوبه خود مقوله های آسیب رسان و موجب جرم و جنایت و تخلف می شوند، گفت: امروز یک فرد محدود تعدادی از افراد فاقد شناسنامه و مدارک هویتی هستند و در نتیجه در زندگی اجتماعی خود مشکلاتی ایجاد می کنند و به دلیل محرومیت شهروندان از حقوق اولیه خود و در نتیجه برای ارتقای زندگی اجتماعی خود مجبور می شوند بیشتر به امور غیر قانونی و مجرمانه متوسل شوند. در این خصوص باید این معاونت داشته باشد قوه قضاییه باید بیاید و با دستگاه های مختلف دولتی از جمله وزارت کشور، سازمان ثبت احوال و سایر دستگاه های ذیربط جلساتی داشته باشد تا برخی از مشکلات این حوزه برطرف شود.

برای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، رئیس قاضی هرمزگان طی چند روز گذشته در حاشیه سفر به جاسک در مسجد امیرالمؤمنین(ع) حضور یافت. در لیرداف، مدارک شخصی 42 نفر از ساکنین لانگ از فقدان مدارک هویتی رنج می برند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید