صدور 145 هزار و 958 گواهی الکترونیکی سوء سوابق در هرمزگان / پرونده مالیاتی 24 شرکت بزرگ به استان بازگردانده شد.


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877706

قهرمانی گفت: در استان هرمزگان 92 شرکت فعال دارای شغل، فعالیت و درآمد در هرمزگان شناسایی شدند اما در استان دیگری مالیات پرداخت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه و تشریح برنامه های این هفته قوه قضائیه اظهار داشت: الحمدلله. . دارای بالاترین رتبه ها می باشد به عنوان مثال دستگاه قضایی هرمزگان دارای بالاترین رتبه در پرونده ها، پرونده های مسن تر، الگوی تعالی و افتخار، محدودیت جامع و رتبه اول در کشور است.


موضع هرمزگان در برخورد با جرایم خشن مطلوب است

با تاکید بر اینکه رتبه دادگستری هرمزگان در بحث رسیدگی به جرایم خشن و همچنین شناسایی و تعیین تکلیف و فروش کالا در انبارهای اموال مطلوب است؛ وی افزود: دادگستری هرمزگان علاوه بر اینکه به دنبال ایده ها و نوآوری های جدید در مسئولیت های خود است، ایده های زیادی را به قوه قضاییه ارسال کرده است که یکی از آنها بحث نشر الکترونیک بود. آنها زمان زیادی بردند، گاهی چندین روز، اما اجرای الکترونیکی این طرح که از سال 1377 در استان هرمزگان آغاز شد، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شد و ما این طرح را به قوه قضائیه پیشنهاد دادیم که مورد تایید سیستم قرار گرفت. هم اکنون قوه قضائیه در سراسر کشور مستقر است و طبق آخرین آمار، در سال جاری حدود یک میلیون و 600 هزار گواهی در سراسر کشور به صورت آنلاین صادر شده است که این رقم برای هرمزگان از زمان آغاز طرح تاکنون 145 هزار و 958 فقره بوده است.


گواهی انحصار میراث الکترونیکی صادر می شود

قهرمانی گفت: چندین ایده جدید قوه قضائیه را مطرح کرده ایم که یکی از آنها در حال بررسی است، یعنی فرآیند صدور گواهی انحصار وراثت الکترونیکی شود تا همه وراثی که خواستار گواهی هستند، درخواست خود را ارائه کنند. در فرآیند شفاف، ثبت نام که به سایر وراث از طریق پیامک اطلاع داده شده است، گواهی صادر می شود و در سامانه برای اطلاع همه وراث قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ایده پیشنهادی بعدی ما از قوه قضاییه برای به روز رسانی خدمات به مردم، راه اندازی سامانه حل اختلاف است، زیرا گاهی شاهد هستیم که در برخی موارد صدای مراجع قضایی با یکدیگر در تضاد است. پیشنهاد ما استفاده از این سامانه برای رفع این مشکلات است.«این اقدام ابتکاری استان هرمزگان است که توانست نظر دیوان عالی کشور را جلب کند، زیرا در این سامانه بدون ارسال پرونده به تهران، دیوان عالی کشور می تواند هر دو را مشاهده کند. رای گیری آنلاین و سیستماتیک و تایید رای در مورد.و در عمل کل مسیر کوتاهتر می شود.

رئیس قاضی استان هرمزگان با بیان اینکه پیشنهادهایی برای تسریع در رسیدگی در بحث پرونده های ارجاع شده وجود دارد، گفت: استان. ما هرمزگان را تشکیل داده‌ایم و همکاران ما در جهات مختلف کل استان را رصد می‌کنند و مراحل نظارت، راستی‌آزمایی و ارزیابی در حال انجام است تا با بازیابی داده‌ها یا هر جا که نیاز به تذکر است به جایی برسیم که نیاز است. ساخته شدن.


شکایات در حال حاضر در حال رسیدگی است

قهرمانی گفت: یکی دیگر از کارهایی که در کشور انجام دادیم، ارسال فوری و آنلاین شکایات و دادخواست‌ها بود که بر اساس تاکیدات قوه قضائیه بود، چرا که دادگاه‌ها گاهی در آخر ماه یا اواخر وقت دادخواست ارسال می‌کنند. ; به روز بعد یا اول ماه موکول شد اما فعال کردیم و هر روز در پایان ساعت کاری تمام کارت های معرفی ما ریست می شود و زمان شکایت و درخواست درج می شود که وکلا و خود مردم شهادت می دهند. .

وی با تاکید بر فعال شدن اتاق‌های فکر در دستگاه قضایی استان و استفاده از نظرات نخبگان، گفت: همکاران ما باید در پرونده‌هایی که بحمدالله مؤثر واقع شده و تا کنون 29 پرونده قتل در کشور به وقوع پیوسته، گامی در جهت ایجاد صلح و سازش بردارند. استان منجر به آشتی شده است.


هرمزگان اولین استان از نظر صدور سند مالکیت رودخانه

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: برای اولین بار در کشور در هرمزگان موفق به صدور سند مالکیت یک رودخانه در استان هرمزگان شدیم و در حوزه حقوق عامه دادگستری استان یکی از مواردی بود که استان های پیشرو من در مرکز روستا کار می کردم. بالغ بر 2160 درخواست در حوزه حقوق عمومی انجام شده است و ما بر این باور و تاکید داریم چرا که گاهی با نامه و پیگیری در حوزه حقوق عمومی مشکل 100 نفر حل می شود و نیازی به مراجعه 100 نفر نیست. دادخواست ارسال کنید.


92 شرکت بزرگ مالیات خود را خارج از استان پرداخت کرده اند

قهرمانی یکی از کارهای بزرگی که برای احقاق حقوق عمومی مردم استان هرمزگان انجام شد، بحث واگذاری پرونده مالیاتی به شرکت های بزرگ و بنگاه های اقتصادی بود، گفت: این موضوع در هرمزگان بود اما مالیات در استان دیگری پرداخت شد. آمار، گرفتار شدن در مشکل جدی و نامه نگاری به استان هایی که در این زمینه مالیات دریافت کرده اند، بررسی شود که چرا و با چه مجوزی شرکت در استان هرمزگان در آنجا کار می کند و مالیات می گیرد. در نتیجه اظهارنامه مالیاتی 24 شرکت بزرگ تاکنون به استان برگشت داده شده است
شرکت نفت ستاره خلیج فارس یکی از این شرکت ها است و آترا کران انرژی، پترو صنعت گامبرون و 3 نیز در این لیست قرار دارند. امکان بازگرداندن حداقل حقوق و نرخ مالیاتی که جزو حقوق استان بوده است به استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 14 پرونده مالیاتی ناقص واگذار شده و مراحل واگذاری کامل در حال انجام است، گفت: 50 شرکت مستقر در استان هرمزگان با انتقال پرونده های مالیاتی در استان مخالفت کردند و از دادستانی خواستند پیگیری کند. این اعتراض ممکن است توجیه قانونی نداشته باشد و برای شرکت هایی که پرونده مالیاتی آنها در دفتر مودیان بزرگ مالیاتی است، دادستان محترم باید استدلال کند که این شرکت های بزرگ بزرگتر از نفت ستاره خلیج فارس نیستند، بنابراین انتقال مالیات آنها توجیهی ندارد. فایل. حداقل درصدهای مشمول مالیات استان هرمزگان را در استان پیدا نمی کند یا حداقل توزیع می کند.

رئیس قاضی استان هرمزگان با بیان اینکه 2 شرکتی که شرکت های آنها با واگذاری پرونده مالیاتی آنها مخالفت کرده اند در زمینه شیرین سازی آب دریا فعالیت دارند، گفت: از 92 شرکت بزرگ مجوز 4 شرکت به طور کامل لغو شده است. من یکی ندارم


هرمزگان ایران شناسنامه ندارد

وی گفت: یکی از کارهایی که در استان هرمزگان شروع کردیم و کار قلبی بود و جلسه ای برای بحث ثبت نام افراد فاقد شناسنامه داشتیم، وظیفه خود دانستیم که از نظر حقوق عمومی و عامه پیگیر این موضوع باشیم. در گام اول 40 نفر در روستای چراغ آباد دارای شناسنامه بودند و در مراحل بعدی با تاکید قوه قضائیه گرچه تکلیف قانونی ما نبود، رفتیم و از این افراد نمونه خون گرفتیم و کار آنها را زیر نظر گرفتیم. منازل و ما مدعی هستیم که هیچ نقشه شخصی در استان هرمزگان در ایران وجود ندارد.

مجتبی قهرمانی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص قاچاق سوخت گفت: متاسفانه در گذشته و در بحث قاچاق سوخت برخی از بزرگان استان بحث بسته بودن قاچاق سوخت به روی مردم را مطرح کرده اند. می خواهد کنار بیاید سوخته اند، اما امروز آثار این نوع قاچاق آشکارتر شده و هیچکس نمی تواند در این زمینه اظهار نظر کند. معتقدم در حوزه قاچاق سوخت باید پیشگیری، مقابله و سیاست کمک کرد، بنابراین اگر طرح رزاق را از الان در استان هرمزگان شروع کنیم، اگر پیشگیری و مقابله نباشد، قاچاق پایان می یابد.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز قاچاق سوخت در استان هرمزگان به یک بحران تبدیل شده است و یکی از آسیب های کشور این است که روزانه حدود 25 تا 50 میلیارد تن سوخت تنها از هرمزگان جابه جا می شود و از جمله مشکلاتی است که برای استان وجود دارد. استان نیز درگیر حوادث و سوزاندن افراد بیگناه است، اگر سال گذشته حدود 46 نفر به دلیل این مشکل جان خود را از دست دادند و علاوه بر این خسارات، مشکل دیگری نیز به دلیل قاچاق سوخت در روستاها به وجود آمد.در روستا دو همسایه دیوار به دیوار که یکی از آن ها به دلیل قاچاق سوخت میلیاردر شد و دیگری که در بند است نیاز به نان شب دارد که اگر این روند ادامه پیدا کند استان هرمزگان برای تامین نیروی باسواد و متخصص دچار مشکل جدی می شود. نیروی کار در آینده

قهرمانی گفت: ما معتقدیم می توانیم از ظرفیت امروز قاچاقچیان سوخت در حوزه بانکرینگ سوخت استفاده کنیم و پیشنهاد ما افزایش دو برابری قیمت گازوئیل در استان هرمزگان است تا سود زیادی از قاچاقچیان نصیب دولت شود. اما برای این قاچاقچیان نرخ سوخت رایگان سازماندهی شده است. «آنها باید فروخته شوند و سوخت را به مقصدی که در جریان قاچاق حمل می کردند برسانند و بدون ترس و نگرانی بفروشند تا دولت آسیب بیشتری نبیند و هیچ اتفاقی نیفتد. مشکل معیشتی و اشتغال

وی ادامه داد: ساختار سازمان اموال استان هرمزگان در شرف تغییر است. وی همچنین از موضوع شترهای ولگرد پرهیز کرد و گفت: طرحی در این زمینه در حال اجراست. این احتمال وجود دارد که در صورت تامین امنیت، بتوانیم موفقیت های بیشتری در این زمینه کسب کنیم.

رئیس قاضی استان هرمزگان در ادامه بر تلاش دادسرای ناحیه برای جمع آوری معتادان متجاهر و افزایش ظرفیت مراکز ماده 16 تا صفر شدن تعداد معتادان متجاهر در شهرستان تاکید کرد و به بحث مسئولیت های اجتماعی صنایع و بنگاه ها اشاره کرد. در همه جای دنیا هست و ما هم جنبه انسانی، هم حقوقی و هم فقهی داریم و ما در دادگستری استان تصمیم داریم همیشه بر صنایع برای ایفای این مسئولیت ها تاکید کنیم، اما ممکن است آسیبی در اینجا وجود داشته باشد و آن اینکه در این زمینه ها همه ادعاها وجود دارد. باید به چندین شرکت هدایت شود و شرکت های دیگر نباید کار دیگری انجام دهند. به نظر ما مسئولیت های اجتماعی باید به گونه ای ساماندهی شود که همه بنگاه های اقتصادی به وظیفه خود در قبال جامعه عمل کنند. از سوی دیگر باید این مسئولیت ها هدف گذاری شود تا با توجه به درآمدهای بنگاه های مسئولیت اجتماعی و کارگروهی متشکل از مسئولان ارشد، جهت گیری همه جانبه ایجاد شود و نمایندگان مجلس نیز برای هدایت این حوزه تشکیل شوند چرا که با همان اجتماعی اجتماعی مسئولیت ها می توانند بسیاری از کارها را در استان بدون نیاز به بودجه و وام مصوب استان انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید