صد روز اول و اقداماتی که منتقدان هم تحسین کردند

ساعت: 21:03
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785858

پرهیز رئیس جمهور از هرگونه حاشیه سازی که مواضع و اظهارات رئیس جمهور گواه آن است، حتی مورد تمجید منتقدان دولت نیز قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرس ؛ نزدیک به صد روز از آغاز به کار دولت سیزدهم می گذرد و البته بدیهی است قضاوت در مورد دولت زود است اما در عین حال عملکرد در برخی حوزه ها جلب توجه کرد. توجه مردم و رسانه ها

تسریع دولت در تهیه واکسن تاج و واکسیناسیون سریع مردم، همدلی دولت با مردم و تلاش برای حل مشکلات کشور، سفر استانداری و آشنایی با مردم از جمله اقدامات دولت ابراهیم رئیسی است. رئیس جمهور و کارمندان مردم در 100 روز اول. مورد استقبال کارشناسان قرار گرفت.

علاوه بر این، پرهیز رئیس جمهور از هرگونه حاشیه سازی که مواضع و اظهارات رئیس جمهور گواه آن است، از نقاط قوت دولت سیزدهم است که حتی مورد تمجید منتقدان دولت نیز قرار گرفته است.

احیای حکومت جهادی در دولت سیزدهم

سیدجلیل میرمحمدی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص عملکرد سه ماهه دولت جدید گفت: دولت سیزدهم بر خلاف دولت روحانی یک دولت میدانی و در دسترس است که مصوبات ایشان است. و دستاوردها به بالاترین دستگاه اجرایی کشور دسترسی پیدا کرده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در دولت قبل مردم برای واکسن فشار می آوردند اما امروز دولت تمام تلاش خود را می کند تا از مردم بخواهد برای واکسن تاج مراجعه کنند. او شاهد نخواهد بود.

میرمحمدی تاکید کرد: یکی از مولفه های مهم دولت سیزدهم که شخصا از نزدیک شاهد آن هستم، کار بسیار طولانی و شبانه روزی وزرا و رئیس جمهور است و به معنای کامل دولت سیزدهم اصطلاح جهاد را احیا کرد.»

ارائه دولت جدید در حوزه واکسن به خوبی تفاوت آن را با دولت قبل نشان داد

کامران گازنفری پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: یکی از اقدامات کلیدی دولت جدید در 100 روز اول سفر به استان هاست که رئیس جمهور و دولتمردان به ویژه نیازمندترین استان ها از این طریق سرکشی و تلاش می کنند. با همکاری نزدیک برای حل مشکلات مردم.»

وی افزود: البته مردم متوجه تفاوت رئیس‌جمهوری مثل حسن روحانی که با مردم کاری ندارد و به آنها اهمیت نمی‌دهد با رئیس‌جمهوری مانند رئیس‌جمهوری که حتی تعطیلات آخر هفته‌اش را وقف مشکلات مردم می‌کند، تفاوت دارند. “

غضنفری خاطرنشان کرد: تلاش ها و اقدامات دولت در سه ماه گذشته برای مدیریت بحران ولیعهد به وضوح تفاوت این دولت با دولت قبل را نشان داده است. در شرایطی که دولت روحانی اقدام موثری برای واردات واکسن به کشور انجام نمی داد و سعی داشت موضوع را به موضوعاتی مانند FATF و تحریم ها مرتبط کند اما شاهد بودیم که در سال گذشته بیش از 130 میلیون واکسن وارد کشور شده است. دوره کوتاه با دولت جدید.

دولت جدید نشان داده است که قصد ندارد مسیر اشتباه گذشته را ادامه دهد

عباس علوی راد، عضو انجمن اقتصاددانان ایران به یزدرسا گفت: تصمیمات دولت برای عدم استقراض از بانک مرکزی در شهریور و مهرماه نشان داد که دولت سیزدهم قصد ندارد مسیر اشتباه دولت های گذشته را ادامه دهد.

وی افزود: حل مشکلات عظیم اقتصادی ایران نیازمند هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت و البته پرهیز از راهکارهای کوتاه مدت است.

این کارشناس اقتصادی گفت: رئیسی با شجاعت کامل و بدون ترس از پیامدهای کوتاه مدت آماده اتخاذ تصمیمات مهم اقتصادی است.

دولت سیزدهم در کنار مردم است

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: رئیس جمهور با طرح شعار تبلیغاتی خود چهره مردمی خود را نشان داده است.

وی افزود: آیت الله رئیسی با حضور در بین مردم در اعیاد و رسیدگی به مشکلات آنها نشان داد که شعارهای ایشان نه تنها جلب آرای مردم بلکه تحقق آن و تاکید بر اینکه دولت باید برای مردم در کنار هم باشد. با مردم و حل مشکلات مردم.

رئیس کمیسیون شوراها و کشور مجلس گفت: استفاده از نیروهای جوان در بخش های مختلف چه در سطح وزارتخانه ها و چه در استان ها از نکات مثبت دولت سیزدهم است.

نیاز به تلاش دولت برای رفع نقاط ضعف موجود

البته علاوه بر نقاط قوت، نقاط ضعفی نیز در دولت وجود دارد که دولتمردان و رئیس جمهور باید برای رفع آنها تلاش کنند. کندی انتصابات و جابجایی ها و حضور برخی از کارمندان سابق دولتی در مسئولیت های مختلف که حتی به کارشکنی هایی نیز منجر شده است، از نقاط ضعف دولت است.

از دیگر ضعف های دولت سیزدهم عدم اقدامات موثر اقتصادی، کم کاری رسانه های موثر در تبیین دستاوردهای دولت و شرح ویرانی هایی است که دولت روحانی بر کشور تحمیل کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید