صد روز طلایی در انتظار کهگیلویه و بویراحمد/ کارکنان در انتهای جدول نباشند


ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888249

اداره اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد 100 روز دیگر فرصت دارد تا از فرش قرمز پهن شده برای دارایی های این استان استفاده کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، اگر بخواهیم از توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد از استعدادهای ناب آن منهای نفت و گاز و گردشگری صحبت کنیم باید از منسوجات، محصولات باغی و گیاهان دارویی صحبت کنیم. که فرصت ارزشمندی برای اقتصاد و اشتغال دارند، اما متأسفانه این امر در صادرات غیر از نفت به خوبی نمایان نیست.

محصولاتی که نام بردیم و همچنین آب معدنی استان از شاخص ترین محصولات غیرنفتی قابل استفاده در جدول اقتصادی جام جهانی 2022 محسوب می شوند.

جام جهانی 2022 قطر یک رویداد ورزشی است اما فرصتی طلایی برای اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد است تا تجار با فروش محصولات باغی، دارویی، دستباف و آب معدنی استان پویایی و تحول اقتصادی را از طریق مستطیل سبز گسترش دهند. از فرش قرمز، اما به شرط تلاش مسئولان استان و اتاق های بازرگانی.

صد روز مانده به جام جهانی قطر فرصتی است برای راه اندازی زیرساخت ها و آماده سازی محصولات تجاری کهگیلویه و بویراحمد برای صادرات به این کشور، هرچند باید تا الان این محصولات صادر می شد، بنابراین کار فروش و بازاریابی است. آنها از همان روزهای اول اما تاکنون مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی در این زمینه گزارشی نداده اند و معلوم نیست استان از این فرصت استفاده خواهد کرد یا خیر؟

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد را نباید در جام جهانی نادیده گرفت و به استان های همجوارمان اصفهان، شیراز و سایر استان های همجوار اجازه دزدی از گردشگران خارجی را داد و همه اینها نیازمند اقدام جدی مدیران و مسئولان استانی است. از آنجایی که روابط تجاری ایران و قطر بر اساس ظرفیت کشورها نیست و با توجه به جام جهانی پیش رو باید برنامه های جدیدی در دستور کار قرار گیرد تا فرصت های طلایی بازار همسایه از دست نرود.

با توجه به اتفاقات جام جهانی گذشته، گفته می شود در طول جام جهانی یک میلیون و 500 هزار نفر برای تماشای مسابقات به قطر سفر می کنند که هر مسافر به طور متوسط ​​15 روز در آن کشور می ماند.

در جام جهانی 2018 روسیه هر نفر در طول سفر حدود پنج هزار دلار هزینه کرد و در جام جهانی 2022 قطر این مبلغ به شش هزار دلار خواهد رسید.

امیدواریم مسئولان امر در خصوص فرصت ارزشمند بازی های جام جهانی 2022 و سبد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به مردم گزارش دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید