صرافی 2.5 میلیارد دلاری و اشتغالزایی برای 60 هزار نفر تمشک مازندران


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878000

موسی خلیلی با اشاره به اشتغال 60 هزار نفری که به مدت دو ماه در منطقه شرق مازندران اقدام به برداشت تمشک وحشی می کنند، گفت: سالانه هزاران تن تمشک وحشی در شهرستان نکا جمع آوری می شود. یعنی دو میلیارد و 500 میلیون دلار.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، موسی خلیلی صبح امروز با اشاره به آغاز سومین جشنواره ملی تمشک جنگلی و گیاهان دارویی در شهربازی سرخ جهانگردی نکا گفت: با توجه به اینکه در این دو سال بیماری عروق کرونر مانع از برگزاری این جشنواره شد. جشنواره، امسال شهرداری تلاش کنیم تا با هماهنگی همه دستگاه ها این جشنواره را هر چه بهتر برگزار کنیم.

وی افزود: سالانه هزاران تن تمشک وحشی در شهرستان نکا جمع آوری می شود. درآمد حاصل از برداشت تمشک وحشی برای استان مازندران بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون دلار است. به طور غیرمستقیم حدود 60 هزار نفر در دو ماه از سال شاغل هستند.

شهردار نکا گفت: باید تلاش کنیم این جشنواره به گونه ای برگزار شود که صنایع دستی و گردشگری به ویژه صنعت گردشگری در حوزه کشاورزی و باغداری توسعه یابد و به سمت ابرصنعتی و نیمه صنعتی شدن حرکت کنیم. شغل و کمک به شما در کسب درآمد بیشتر.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از دلایل برگزاری این جشنواره آشنایی با خود منطقه، ظرفیت و پتانسیل شهرستان نکا و شرق مازندران در سایر نقاط و از جمله تولید تمشک در این فصل با برگزاری این گونه است. جشنواره ها، نشاط اجتماعی را افزایش می دهد.

وی گفت: یکی از اقداماتی که می توان برای افزایش گردشگران از شهرستان نکا انجام داد برگزاری جشنواره هایی از این دست است که مناطقی مانند قرمز را به همه مردم نشان می دهد و با توجه به دور بودن این منطقه از خود شهرستان نکا چنین جشنواره هایی برگزار می شود. افزایش حضور گردشگران در این مناطق خواهد بود.

فرماندار نکا نیز گفت: شهرستان نکا از نظر بهره مندی از منابع طبیعی یکی از مناطق ویژه استان مازندران است. گیاهان دارویی و میخک در شهرستان نکا به ویژه در وسعت هزار جریب، سالانه اشتغال قابل توجهی را برای ساکنان این منطقه فراهم می کند، اما یکی از مشکلات است. کمتر به حوزه صنایع تبدیلی توجه شد.

عبدالرضا بابایی گفت: سومین جشنواره ملی تمشک با همت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نکا در حال برگزاری است. این جشنواره در واقع ظرفیت بسیار مناسبی برای ارائه پتانسیل لت در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، منابع طبیعی و گردشگری است.

وی افزود: شهرستان نکا یکی از مناطق ویژه استان مازندران به لحاظ برخورداری از منابع طبیعی، گیاهان دارویی و تمسک در شهرستان نکا به ویژه در منطقه هزار جریب، زمینه اشتغال قابل توجهی را سالانه برای ساکنان این شهرستان فراهم می کند. این منطقه

فرماندار شهرستان بگوییم: ما از رهبری شهرستان حمایت کنیم تا بتوانیم با دعوت از مهمانان منطقه ای و کشوری ظرفیت شهرستان را در توسعه این جشنواره معرفی کنیم. تاکنون چندین جشنواره برگزار شده است. این منطقه نیز در معرض دید قرار می گیرد که باعث ایجاد اشتغال می شود.

این مسئول گفت: یکی از موضوعاتی که کمتر مورد توجه قرار گرفته حوزه صنایع تبدیلی است. اخیرا در یکی از دانشگاه های کشور در یک کنفرانس ملی نگاه کردم و دیدم که حتی برگ تمشک به کشورهای دیگر صادر می شود. «آنها گیاهان دارویی مختلف را برای استفاده در حوزه مصرف صادر می کنند.

وی در پایان افزود: به دلیل همین موضوع با چنین هدایایی در شهرستان می توان از تمشک و بوته تمشک استفاده کرد. این در حالی است که این منطقه منطقه بسیار حاصلخیز و زمینه ای برای کاشت گیاهان دارویی است که باید در نظر داشت در این سال ها با پذیرش افراد شاهد رشد کشت در این منطقه هستیم.

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید