صعود ایران در دور دوم جام جهانی

صعود ایران در دور دوم جام جهانی

پنج ماه قبل از شروع جام جهانی قطر، یک ابر رایانه به طور دقیق و فشرده مسابقات را تجزیه و تحلیل کرد و تیم های صعود کننده و برندگان را مشخص کرد. این ابر رایانه با استفاده از الگوریتمی که کل مسابقه را 1000 بار شبیه سازی می کند، فرانسه را با احتمال 17.93 درصد به عنوان محتمل ترین قهرمان انتخاب کرد. اگر فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی، قهرمان جام جهانی شود، تیم هایی در کنار برزیل و ایتالیا خواهند بود که به خوبی از عنوان قهرمانی خود دفاع کرده اند.

فرانسه در سال 2002، ایتالیا در سال 2010، اسپانیا در سال 2014 و آلمان در سال 2018 پس از قهرمانی در جام جهانی فصل گذشته در دور اول حذف شدند و حالا همه منتظرند تا سرنوشت ستاره تیم دیدیه دشان را ببینند. بیرون یا نه فرانسه در سال 2018 قهرمان روسیه شد. خروس ها با پیروزی 4 بر 2 مقابل کرواسی برای دومین بار قهرمان جام جهانی شدند. این تیم البته در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 مقابل سوئیس شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در این رده بندی برزیل در رده دوم قرار دارد. آخرین قهرمانی آنها در جام جهانی 2002 بود و شاگردان تیتو در قطر 15.73 درصد شانس قهرمانی دارند. اسپانیا تنها تیم دیگری است که شانس دو رقمی برای برد دارد. لاروخا 11.53 درصد شانس برنده شدن دارد.

انگلیس چهارمین گروه ایران در جام جهانی است. شانس برنده شدن ساوت گیت 8.03 درصد است. در نهایت، بلژیک با 7.90 درصد از «نسل طلایی» پنجم است.

تیم ملی فوتبال ایران در رده شانزدهم و 0.60 درصد بالاتر از تیم هایی مانند ولز، آمریکا، ژاپن و سنگال قرار دارد.

به گزارش این ابرکامپیوتر، تیم ملی فوتبال ایران به عنوان تیم دوم پس از انگلیس راهی دور دوم جام جهانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید