صعود تیم بانوان ایران به مسابقات جهانی هندبال قهرمانی آسیا


ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913920

هندبال بانوان ایران سهمیه مسابقات جهانی را کسب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال ، در ادامه درخشش هندبال ایران در میادین بین المللی، تیم هندبال سنگ آهن بافق نماینده تیم ملی بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد. در سومین بازی خود تیم ملی استرالیا را با نتیجه 43 بر 15 شکست داد و برای دومین بار در تاریخ هندبال بزرگسالان بانوان ایران با حضور در جمع چهار تیم برتر این رقابت ها به مسابقات جهانی راه یافت.

بانوان هندبالیست ایران از ابتدا با قدرت شروع کردند و هر لحظه موفق شدند تفاضل گل خود را با حریف افزایش دهند و در نهایت نیمه اول را با اختلاف 10 گل و با نتیجه 19 بر 9 به پایان رساندند.

این برتری از ابتدای نیمه دوم حاکم شد و کادر فنی از ابتدای نیمه دوم تغییرات زیادی در ترکیب تیم ایجاد کرد و از سایر بازیکنان این دیدار استفاده کرد. در اواسط نیمه دوم اختلاف به 20 امتیاز رسید و نتیجه 13 بر 32 شد تا قدرت زنان ایرانی مقابل تیم ملی استرالیا نشان داده شود. در دقیقه 24 بازیکنان ایران چهلمین گل خود را به ثمر رساندند و استرالیا 14 گل را به ثمر رساند.

در ادامه هندبالیست های ایران به افزایش تعداد گل های خود ادامه دادند تا این دیدار با نتیجه 43 بر 15 به سود ایران به پایان برسد. بانوان هندبالیست ایران در اولین دیدار خود موفق شدند هند را با نتیجه 43 بر 35 شکست دهند و در دومین دیدار خود مقابل ازبکستان با نتیجه 35 بر 32 به پیروزی رسیدند. هندبالیست های ایران در آخرین دیدار خود از مرحله گروهی روز چهارشنبه 18 آذرماه از ساعت 12:30 در تهران در دیداری بسیار حساس و سخت به مصاف تیم کره جنوبی می روند.

مینا وطن پرست، هانیه لک، فاطمه مرهیس، ملیحه یغمایی پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن نژاد، الناز یحیوی پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شعبانی، مائده اسحاقی، حدیثه نوروزی، هَنْرَازوآرازیه، فائده نوروزی، شاهسواری. ، الناز قاسمی و آرزو محمدی 19 بازیکن موفق تیم آهن ایران در این مسابقات هستند.

خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب لو به عنوان فیزیوتراپ در مسابقات قهرمانی آسیا آنها را همراهی می کنند. تیم هندبال باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق یزد نماینده تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود. پس از پایان مرحله گروهی، در مرحله نیمه نهایی، تیم اول گروه A به مصاف تیم دوم گروه B و تیم دوم A به مصاف تیم اول گروه B می رود.

همچنین تیم سوم گروه الف به مصاف تیم چهارم گروه ب و تیم چهارم گروه الف با تیم سوم گروه ب برای مشخص شدن رتبه های پنجم تا هشتم خواهند رفت. تیم های پنجم از دو گروه برای مشخص شدن رتبه های نهم و دهم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

پیش از این تیم های ملی هندبال بزرگسالان مردان و زنان، جوانان دختر و پسر، جوانان دختر، نونهالان و بزرگسالان ساحلی سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند و بدین ترتیب در ادامه موفقیت های هندبال ایران، سهمیه هشتم را کسب کردند. قهرمانی جهان در دو سال اخیر هندبال ایران.

دیدگاهتان را بنویسید