صعود دختر 5 ساله زنجانی به قله الوند / فعالیت 65 گروه کوهنوردی غیرمجاز در زنجان


ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855712

رئیس شورای کوهنوردی استان زنجان با بیان اینکه 15 باشگاه رسمی کوهنوردی در استان زنجان وجود دارد، گفت: 65 گروه کوهنوردی غیرمجاز در استان زنجان وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولی مراددانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به صعود عسل پویان دختر 5 ساله زنجانی به قله 3481 متری الوند گفت: این کوهنورد در 23 خرداد ماه موفق به صعود به قله الوند شد.

وی با بیان اینکه این کوهنورد زنجانی از ساعت 6 صبح روز 22 خرداد ماه صعود به قله را آغاز و در ساعت 12 موفق به صعود به قله شد، ادامه داد: این اولین صعود این کوهنورد به ارتفاع 3000 متر است.

رئیس شورای کوهنوردی استان زنجان با بیان اینکه شورای کوهنوردی استان زنجان در تلاش است تا سطح باشگاه های کوهنوردی را بالا ببرد، گفت: فعالیت گروه های کوهنوردی خارج از باشگاه از نظر فدراسیون غیرقانونی بوده و گروه های کوهنوردی باید در سطح باشگاه فعالیت کنند. کوهنوردی و اخذ مجوز از باشگاه های کوهنوردی.

وی گفت: بیش از یک سال است که تلاش می کنیم از گروه های کوهنوردی برای انتقال به باشگاه ها و گرفتن مجوز حمایت کنیم. حمایت از باشگاه های کوهنوردی از اولویت های شورای کوهنوردی استان زنجان است.

مراهانی 15 باشگاه کوهنوردی رسمی در استان زنجان وجود دارد و ادامه داد: 65 گروه کوهنوردی غیرمجاز در استان زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه کارکنان گروه های غیرمجاز کوهنوردی به اداره کل ورزش و جوانان معرفی شده اند، افزود: توجیه و تشویق گروه های کوهنوردی غیرمجاز برای فعالیت در سطح باشگاه های کوهنوردی و اخذ مجوز گروه های کوهنوردی توسط کارشناسان در حال پیگیری است. ورزش و جوانان.

رئیس شورای کوهنوردی استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه اخیراً حوادث با گروه های کوهنوردی افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: به گروه های کوهنوردی غیرمجاز توصیه می شود مجوزهای لازم را دریافت کنند و در این راستا شورای کوهنوردی از آنها برای اخذ مجوز حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید