صف های طولانی که نمی خواهند کوتاه شوند/ معمای گازرسانی به سیستان و بلوچستان!


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917826

با شروع فصل سرما به جای شعله های آبی که باید خانه های شهروندان را گرم کند، مشکلات تهیه بطری های گاز مایع زمستان سرد را برای شهروندان دردناک تر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، با شروع فصل سرما، داستان تکراری صف های طولانی سیلندرهای گاز مایع در شهرهای سیستان و بلوچستان به چشم می خورد، صف هایی که شهروندان مجبور به تهیه یک یا دو سیلندر می شوند. ساعت ها صف کشیدن برای تهیه بطری های LPG


علاوه بر صف های طولانی بنزین که از مدت ها قبل در خیابان های سیستان و بلوچستان به وجود آمده و علیرغم پیگیری های متعدد رسانه ای، تاکنون اقدام موثری از سوی مسئولان در این زمینه صورت نگرفته است. در حال حاضر صف های طولانی بطری های گاز وجود دارد و همچنین این مایع باعث افزایش تعداد صف ها در شهرستان های استان شده است.


استان سیستان و بلوچستان که عملیات گازرسانی آن 17 سال پیش در سال 1383 با انتقال گاز از عسلوه به ایرانشهر آغاز شد اما با وجود این مدت طولانی گازرسانی به تمام نقاط این استان تکمیل نشده و مردم همچنان مجبور به حمل بطری های گاز هستند. LPG و نفت سفید مخصوص زمستان گذرانی هستند.


صف های طولانی گاز و سوخت گلایه نمایندگان مردم استان را نیز در پی داشت به همین دلیل عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر از عدم توجه وزارت نفت به گازرسانی به مناطق محروم انتقاد کرد. به ویژه منتخبان ایشان گفتند: این منطقه به عنوان دورترین و گسترده ترین حوزه انتخابیه کشور، متأسفانه به دلیل عدم بهره مندی از نعمت خدادادی گاز مانع توسعه و پیشرفت است.


درخشان افزود: گازرسانی به سیستان و بلوچستان برای رفع محرومیت به عنوان آخرین استان بدون گاز کشور در سال های اخیر کلید خورده اما تاکنون به طور کامل تکمیل نشده است.


عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از مناطق این استان از جمله شهرستان های سرباز، راسک، فنوج و لاشار از نعمت گاز بی بهره هستند و مردم این منطقه گلایه مند هستند. از درد و رنج حمل سیلندرهای گاز در طول سالیان متمادی، مدتی طول می کشد تا در این زمینه به آنها آرامش و آرامش داده شود.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرده بود: کمبود گاز در این منطقه باعث شده مردم هزینه های زیادی را صرف کنند به همین دلیل با توجه به مرزی بودن منطقه و قاچاق سیلندر گاز شاهد کمبود هستیم. امکاناتی که در این بخش در اکثر شهرهای این منطقه وجود دارد، از این رو مردم مجبورند با در دست داشتن کپسول به دنبال راه حلی موقت برای مشکل تامین سوخت خود باشند و با وجود تورم و محرومیت، هر کپسول را در بازار آزاد بیش از 200 هزار تومان خریداری کنند. تومان.


وی خطاب به وزیر نفت گفت: نگرانی مردم مناطق فقیرنشین به ویژه شهرهای سرباز، راسک، فنوج و لاشار در خصوص تامین سوخت LPG چه زمانی برطرف می شود؟ مردم این منطقه تا کی باید رنج حمل سیلندر گاز را تحمل کنند؟ چرا بعد از چندین سال گازرسانی در روستاها نتوانسته اید در بسیاری از شهرها گازرسانی کامل کنید؟




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید