صف کیلومترها بنزین برای سراوان فاجعه غم انگیز است/کدینگ مردمی که از صف های طولانی بدشان می آید!


ساعت: 09:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889753

درعین حال صف های کیلومتری باعث گلایه شهروندان جنوب شرق کشور شده است که می گویند مردم شرقی ترین نقطه ایران علاوه بر اینکه مجبورند ساعت ها در صف های طولانی در پمپ بنزین ها منتظر بمانند، باید گرما را نیز تحمل کنند. مدیریت ضعیف.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، کمبود سوخت در پمپ بنزین های شهرستان مرزی سراوان که در واقع یک فاجعه تکراری برای مردم است، طی چند روز گذشته باعث ایجاد صف های بسیار طولانی و در نتیجه آن شده است. ، سردرگمی و نارضایتی بسیاری از مردم شهروند شد.

اگرچه مشکل صف های طولانی سوخت در پمپ بنزین ها و انتظار چند ساعته ساکنان مشکل جدیدی برای مردم سیستان و بلوچستان نیست؛ چرا که هر از چند گاهی با افزایش شکاف قیمت سوخت ایران و پاکستان به دلیل هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با این کشور و حجم قابل توجهی از سوخت قاچاق از مرزهای این منطقه به پاکستان این مشکل تشدید شده است. و البته بعد از گذشت زمان با کاهش اختلاف قیمت، صف ها فروکش می کند.

خمر یکی از شهروندان سراوانی در تماس تلفنی با خبرنگار ما گفت: برای تهیه باک بنزین باید چندین ساعت در صف های طولانی در گرمای هوا منتظر ماند.

وی گفت: راهکار مسئولان مسکن برای درمان این معضل در حالی است که باید آن را راه حلی اساسی دانست زیرا طرح کدگذاری هیچ دردی را دوا نکرده و مردم این منطقه همچنان با مشکل صف های طولانی دست و پنجه نرم می کنند.

براهویی یکی دیگر از شهروندان سراوانی نیز پیشتر به خبرنگار ما گفت: طرح کدگذاری مانع از صف های بنزین و قاچاقچیان سوخت نشده است و مردم همچنان در صف های طولانی برای بنزین منتظر هستند.

وی ادامه داد: گاهی برای صرفه جویی در وقت و رسیدن به امور روزانه و تجاری خود مجبوریم بنزین رایگان را از بازار سیاه با نرخ 600 تا 700 هزار تومان به قیمت 60 لیتر خریداری کنیم.


سیستان و بلوچستان در زمینه تامین سوخت مشکل دارند

پس از تماس خبرنگار اجتماعی ما با سعید تجلیلی فرماندار سراوان در این خصوص؛ وی گفت: طرح کدگذاری در شهرستان سراوان اجرا شده است و نمی توان آنجا را با کارت سوخت شهرهای دیگر پر کرد.

وی افزود: حداقل 87 هزار خودرو در این شهرستان وجود دارد و بر اساس تعداد کارت هایی که دارند، سهمیه هر کارت 300 لیتر است و بر این اساس سهمیه بیش از 900 هزار لیتری برای سراوان کم است.

به گفته این مسئول؛ در حال حاضر میزان سوخت ارسالی به این شهرستان حدود 580 تا 600 هزار لیتر است که پاسخگوی نیاز جمعیت شهرستان سراوان نیست.

وی ادامه داد: یکی از دلایل تشکیل صف های طولانی حضور رانندگان و صاحبان سنگرهای سوخت در مراسم عزاداری است که سوخت حمل نمی کنند.

تقلیلی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در زمینه تامین سوخت مشکل دارند چه کشوری است یا نه باید در استان ردیابی شود اما آنچه در بحث صف های طولانی بنزین در سراوان مشهود است این است که این مشکل وجود ندارد. سوخت کافی به شهر ارسال می شود و این مشکلات به وجود می آید. این موضوع از طریق استان، استان و شرکت نفت در حال پیگیری است و آنچه اعلام شده بحث تامین سوخت است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید