صلاحیت معلمان در رتبه بندی معلمان جدی است

صلاحیت معلمان در رتبه بندی معلمان جدی است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه از اول مهرماه آموزش ها حضور دارد و قطعی است، گفت: اگر دلیلی برای تعطیلی وجود داشته باشد، مدرسه آخرین جایگاه را خواهد داد. من نمی گویم، مطالعات بین المللی این را می گوید. دانش آموزان بالای 12 سال و معلمان باید دوز تقویت کننده واکسن را تزریق کنند.

یوسف نوری در پایان سی و ششمین اجلاس مدیران و مدیران آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، سه چالش بزرگ را پیش روی ما دانست و گفت: اولین مورد ضعف در سیستم مدیریتی است. مثلاً ما مدرسه غیردولتی ساختیم وزیر راه نمی دهند یا در مدرسه دولتی مدیر با توافق اولیاء کارشناس ارزیابی کار وزارتخانه اجازه نمی دهند. البته اینها چیزهای گذشته است.

وی افزود: دوم اینکه در آموزش و پرورش جهت گیری های ضدعدالتی داریم که اعزام معلم-سرباز به مناطق دورافتاده، کاهش تعداد مدارس شبانه روزی و حذف وعده های غذایی مدارس است. به کاهش کیفیت خدمات آموزشی توجه کنید.

وزیر آموزش و پرورش به مسئولان آموزش و پرورش گفت: ثبت نام مدارس را تکمیل کنید. تاکنون 14 میلیون ثبت نام انجام شده است. اعلام کرده ام که تمامی ثبت نام ها بر اساس اولویت انجام می شود. تا طبقه بندی را انجام ندهید نمی توانیم به استان ها نیرو اختصاص دهیم.

نوری افزود: باید کمبود واقعی نیروی کار را جبران کنیم، فردا آخرین جلسه کمبود نیروی کار در استان ها را داریم.

وی با تاکید بر اینکه از اول مهرماه آموزش حضوری خواهد بود و این امر مسلم است، گفت: اگر دلیلی برای تعطیلی وجود داشته باشد، مدرسه آخرین جایگاه را خواهد داد. من نمی گویم، مطالعات بین المللی این را می گوید. دانش آموزان بالای 12 سال و معلمان باید دوز تقویت کننده واکسن را تزریق کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: سانسور در رتبه بندی معلمان جدی است، بنابراین نباید گفت که رتبه ها همین طور داده می شود. عجله نکن و مقام هرکسی به او داده شود و حتی به یک نفر ستم نکنیم.

نوری با اشاره به اینکه بیش از 5500 مدرسه فاقد سرویس بهداشتی و آبنما هستند که نیاز به تجهیز دارند، تصریح کرد: تا پایان سال مدارس ایمن با بیش از 10 دانش آموز جایگزین مدارس بتنی و سنگی می شود.

وی همچنین توصیه به جدی گرفتن حفظ قرآن کریم کرد و تصریح کرد: دارالقرآن غیرکاربردی را برای استفاده در اختیار سازمان دارالقرآن قرار می دهیم. دارالقرآن را تقویت کنید. سرودهای مدرسه را روی میز بیاورید. هر چه آنها واضح تر باشند، بچه ها کمتر به گروه های زیرزمینی نیاز دارند تا خودشان را بیان کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مدارس حاشیه جاده باید در ایام اربعین آماده پذیرایی از زائرین باشند. برای پنج استان مرزی باید واحدهای سرمایشی آماده شود. اردوهای دانش آموزی را نیز فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید