صنایع دستی نقش مهمی در اشتغال زنان و مردان در بهارستان دارد

ساعت: 18:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922087

رئیس جمهور گفت: امروز در شهرستان بهارستان مردم تولید می کنند و این باعث افتخار این شهرستان است که در زمینه کیف و کفش، صنایع چوب و فلز فعال هستند. آمارها نشان می دهد که نه تنها مردان، بلکه زنان نیز در این منطقه به صنایع دستی می پردازند و کار خود را انجام داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جمع مردم شهرستان بهارستان افزود: ظرفیت ها و فرصت ها در عرصه های مختلف و نیروی انسانی موثر در کشور وجود دارد و باید به گونه ای عمل شود که با شکوفایی و اعتلای فعالیت های پایدار انجام شود. از علم

وی تصریح کرد: ایران قوی با تولید و صنعت قوی محقق می شود، ایران قوی با زنان و مردان قوی است که با تلاش در تولید، کار و تلاش برای حضور به موقع در صحنه شکل می گیرد وگرنه ایران وابسته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که مردم به غذا، اشتغال و تولید وابسته نباشند، زمین، ظرفیت، آب، خاک و هوا داریم، هرچند بارندگی کم است، اما می توان برنامه ریزی کرد که وابسته باشد. کالاهای اساسی نیست

آیت الله رئیسی ادامه داد: برنامه دولت این است که رانت خواری و فساد در کشور وجود نداشته باشد و همه برنامه ها این است که دست مفسدان و رانت خواران را از کشور کوتاه کنند. در این راستا ممکن است حرف هایی را به دولت نسبت دهند، اشکالی ندارد، ما حاضریم هر حرفی را بشنویم.

وی افزود: اساس دولت این است که دست سودجویان، رانت خواران و افرادی که قصد دخالت در بیت المال و مصالح کشور را دارند قطع کند و آن را قطع می کنیم و برای آن برنامه ریزی شده است.

رئیس جمهور یادآور شد: امیدواریم با مساعدت، همکاری و حضور مردم در صحنه، دولت به وظایف خود عمل کند، ما به سخنان شهید سلیمانی ایمان داریم که می توانیم، این شعار ماست.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: عده ای می گویند نمی شود، اذیت می کنند، قدرت های خارجی محدودیت و تحریم ایجاد می کنند، اما در مقابل چنین افرادی به شهدا و خانواده هایشان نگاه می کنیم که مثل کوه ایستاده اند و ثابت کرده اند که پشت سر انقلاب ایستاده اند. و ارزش های خود را در صحنه شکست داده اند.

وی ادامه داد: درود بر شما مردم زن و مرد که نه تنها 40 ساله هستید بلکه در هر عرصه ای که نگاه می کنیم پای انقلاب و نظام هستید. اجازه نمی دهند دشمنان برای ایران شورش و توطئه درست کنند و این میدان به جولانگاه دشمن تبدیل شود.

رئیس جمهور گفت: امروز بزرگترین افتخار ما خدمت به مردم است، این غرور که باید قدر آن را خداوند بداند که زمینه را به ما داد تا گرهی باز کنیم و کاری انجام دهیم.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: مسئولان برای حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند تا مردم احساس کنند مشکلاتشان حل شده و از هر چیزی که کار مردم را کند می کند پرهیز شود.

وی افزود: باید صمیمانه از شما برای شکست دشمن تشکر کنیم و به دشمن بفهمانیم که با این همه بررسی هایی که انجام می دهد، محاسبات او در اینجا اشتباه است، در حالی که این افراد شهدای بزرگی تقدیم کرده اند و در میدان های مختلف ایستاده اند. جلوگیری از توطئه غربی ها در ایران برای منافع خود؛ رویارویی با دشمن افتخار بزرگی است که همیشه باید به آن افتخار کرد.

رئیس قوه مجریه افزود: بهارستان شهری است با تراکم جمعیتی که از نقاط مختلف کشور در اینجا جمع شده اند و شهری شکل گرفته است اما مردم بار اضافی برای تهرانی ها نیستند اما گاهی اوقات. آنها هم بار مردم تهران را به دوش می کشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شخصیت انقلابی مردم این شهر سرمایه بزرگی است که متولیان امور فرهنگی باید بدانند سرمایه بزرگی است که مردم را از هر آسیبی مصون می دارد.

آیت الله رئیسی یادآور شد: امروز مردم در این منطقه تولید می کنند و برای شهرستان بهارستان باعث افتخار است که در زمینه کیف و کفش، صنایع چوب و فلز فعالیت دارند. آمارها نشان می دهد که نه تنها مردان، بلکه زنان نیز به صنایع دستی می پردازند و در این زمینه حرفه خود را ساخته اند.

رئیس جمهور گفت: ما خدمات شهری متناسب با جمعیت این شهرستان نداریم و اولین طرحی که با ورود به بهارستان دیدم بیمارستانی بود که قرار بود 6 سال پیش ساخته شود اما مردم هنوز هستند. منتظر فعال شدن این مرکز درمانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه کار این مرکز درمانی باید به سرعت انجام شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز جدی مردم بحرین به مراکز درمانی باشیم، به مدیران حاضر در این بازدید تاکید کردم که کار باید با سرعت و سرعت انجام شود. در گام اول تا یک سال آینده مردم شاهد حل مشکل درمان به گونه ای خواهند بود که نیازهای درمانی این منطقه برآورده شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: نکته دیگر بحث جمعیت است، مردم این شهرستان خانواده پرجمعیت دارند.

رئیس جمهور گفت: ما در کشور امکانات کافی نداریم، این جمعیت به ویژه نوجوانان و جوانان که سرمایه های کشور هستند و باید مورد توجه قرار گیرند، در حالی که اعلام شد مدرسه و آموزش کافی نداریم. مراکزی که به تصویب شورای اداری رسیده است. حداقل 150 کلاس درس به میزان 10 مدرسه در این شهرستان ساخته شود.

آیت الله رئیسی اعلام کرد: یکی دیگر از مسائلی که برای سلامت جسم و روح مردم و جوانان ضروری است، سالن های ورزشی است، بنابراین باید سالن هایی که می توانند زمینه ورزش جوانان را فراهم کنند در دستور کار قرار گرفته و به سرعت پیگیری شود. .

رئیس جمهور تصریح کرد: مقرر شده است که پروژه های مورد نیاز بهارستان در حوزه های کشاورزی، تولیدی، راه های ارتباطی و کمربندی به سرعت اجرا شود تا در دفعات بعدی که به اینجا سفر می کنیم، شاهد اجرای این نیازهای اساسی باشیم. با مشارکت مردم این شهر.

وی افزود: ما برای شنیدن نگرانی ها و نگرانی های مردم به این مناطق می آییم. من معتقدم ردیابی مشکلات با دیدن نامه کافی نیست. سیاست من این است که به میان مردم و مناطق بروم. می توان در دفتر نشست و گزارش دریافت کرد، اما گوش دادن به اینکه چه کسی مانند دیدن بود

آیت الله رئیسی یادآور شد: به عنوان خدمتگزار مردم این افتخار است که در بین مردم باشم و از نزدیک با مشکلات مردم برخورد کنم تا پیگیری ها تسریع شود و مردم احساس کنند برای آنها کاری انجام شده است.

رئیس جمهور را در این سفر یک روزه، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی همراهی می کردند. انسیه هزالی رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و محسن منصوری معاون اجرایی میشم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و کار، علیرضا فخاری استاندار تهران، نمایندگان شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان شهرستان بهارستان را همراهی می کنند.

رئیس جمهور پیش از این از شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، پردیس، قدس، ملارد، شهریار، ورامین، کرچک، پیشوا و رباط کریم بازدید و برای رفع مشکلات این مناطق تصمیماتی اتخاذ کرد.

شهرستان بهارستان با بیش از 750 هزار نفر جمعیت، سه شهرستان نسیم شهر، گلستان و صالحیه در جنوب غربی استان تهران یکی از پرجمعیت ترین شهرستان ها با کمترین وسعت جغرافیایی کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید