صندوق های بازنشستگی موظف به ارائه پرونده به بیمه شدگان شدند


ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890555

بر اساس مصوبه مجلس، کلیه صندوق های بازنشستگی موظفند اطلاعات مربوط به سابقه بیمه ای بیمه شدگان و بیمه شدگان این قانون را در اختیار وزارت کار قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 5 مرداد) شورای اسلامی، مواد طرح را تحویل گرفتند. سوابق بیمه یا مستمری تایید شده بین صندوق های بازنشستگی.


بر اساس ماده 7 این طرح بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است به پرداخت کامل مستمری بیمه شده طبق ماده (6) این قانون، زیرساخت های اجرایی لازم را از طریق «بنیاد رفاه ملی ایران» فراهم می کند تا هر یک از صندوق های بیمه گر سهم مستمری خود را به نسبت پرداختی پرداخت کند. چرخه ماهانه حق بیمه پول متقاضیان مشمول پرداخت می باشند.

در تبصره ماده 7 این طرح آمده است. کلیه صندوق های بازنشستگی به استثنای سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی وزارت اطلاعات، موظف هستند اطلاعاتی درباره سوابق تضمین پرداخت بیمه نامه های بیمه شدگان و مشمولان این قانون وزارت مذکور.


بر اساس عضو پیشنهادی مورد تایید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید زیرساخت های لازم را داشته باشد. اطلاعات فردی ذینفع از سوابق خود را در نظام اجتماعی ایرانیان ایمن می کند.


بر اساس 8 مفاد اجرایی این قانون ظرف سه ماه از تاریخ مقرر اعدام تهیه و تصویب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیئت مدیره وزرا می رسند.

هم بر اساس پیشنهاد مصوب آیین نامه اجرای این قانون باید ظرف مدت سه ماه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به تصویب برسد. هیئت مدیره وزرا می رسند.

طبق ماده 9 تاریخ لازم اعدام با اجرای این قانون، قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی، مصوب 27/3/1365 و ماده (1) قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاه های دولتی، مصوب 27/10/1365. 1366 لغو می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید