صنعت، کشاورزی و اشتغال استان مرکزی نیازمند توجه ویژه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب , در خصوص انتخاب استاندار جدید گفت: خوشبختانه پس از طی یک پروسه بسیار طولانی، استاندار مرکزی در دولت سیزدهم نمایندگی داشت. ملاقات.

وی در تشریح انتظارات استاندار جدید افزود: استان مارکاسی در دو حوزه نیازمند توجه ویژه است. یکی بحث کشاورزی و دامپروری و دیگری بحث صنعت روستایی. مشکلات جدی در هر دو حوزه وجود دارد که در گذشته به آن پرداخته نشده است. باید زمینه های سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه ها فراهم شود تا شاهد رونق تولید در استان باشیم.

نظری افزود: کشاورزی در استان عمدتاً به صورت سنتی انجام می شود و با حمایت استاندار باید به سمت راه اندازی شرکت های سهامی کشاورزی حرکت کنیم تا از ظرفیت آب و خاک استفاده بهینه شود. همچنین در حوزه دام و طیور نیز باید با تامین به موقع مواد اولیه و ارائه تسهیلات بانکی مناسب در جهت افزایش تولید گام برداشت. همچنین به دلیل محدودیت منابع آبی نیاز به حمایت از محصولات گلخانه ای وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به ضرورت نوسازی بخش کشاورزی در استان گفت: بهسازی راه های مواصلاتی استان و برخی پروژه های راهداری که چند سالی است به دلیل کمبود بودجه ناتمام مانده است باید در دستور کار قرار گیرد. مدیر جدید منصوب شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که باید با پیگیری استاندار جدید برطرف شود فرودگاه اراک است. شروع مجدد پروازهای این فرودگاه ضروری است و علاوه بر پروازهای مسافری، پروازهای باری نیز به برنامه اضافه خواهد شد. به این ترتیب می توان محصولات استان را با سهولت بیشتری به شهرهای دوردست و کشورهای دیگر صادر کرد.

نظری افزود: بهره برداری بهینه از معادن استان که با فراز و نشیب هایی همراه بوده است باید در دستور کار قرار گیرد تا شاهد افزایش تولید و صادرات غیرنفتی از استان باشیم. البته موضوع بیکاری نیز باید در دستور کار استاندار جدید باشد تا کمترین نرخ بیکاری را در استان مرکزی صنعتی داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید