صنعت کشاورزی باید دانش پایه باشد

وی افزود: تاکید ما بر تنوع اقلیمی است و بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی تولیدی در کشور سالم است و جای نگرانی نیست.

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تمام تلاش خود را کرده ایم تا شرکت ها و دانش را وارد نظام کشاورزی کنیم و این بخش را دانش بنیان کنیم.

کارالی با اشاره به فرونشست زمین در کشور و مطالبی که در این زمینه منعکس شده است، ادامه داد: اگرچه سوالاتی در این زمینه مطرح شده است، اما همین مشکل در کشورهایی مانند آمریکا وجود دارد که باعث خالی شدن برخی مناطق شده است. ، اما البته مطالبی در این مورد منتشر نشده است.

با اذعان به اینکه کشاورزی در کشور بیشتر خردهمالک است و باید به انتقال فناوری به این بخش توجه شود، سازمان ملی اجرا شود و نظام خرده مالکی کشاورزی تغییر کند.

ed02397c 7b61 4513 9cd5 4b7af0fdbd37 خبر خاکستری

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در آینده شاهد کوچک شدن زمین های کشاورزی در کشور خواهیم بود و به همین دلیل زمین ها بین فرزندان کشاورز تقسیم و به ارث می رسد و اقداماتی انجام می شود. برای جلوگیری از این مشکل اتخاذ خواهد شد.

کارالی تصریح کرد: تولید محتوا توسط شرکت های دشان در حوزه کشاورزی باید به گونه ای باشد که امکان استفاده و بهره برداری از آن برای تمامی کاربران و کشاورزان در هر سطحی وجود داشته باشد.

وی با نگاهی به وضعیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه 26 درصد از کل کارگران بخش های اقتصادی کشور دارای تحصیلات عالی و 6.3 درصد فارغ التحصیلان کشور دارای تحصیلات مرتبط با بخش کشاورزی هستند، تنها 79 نفر درصد فعالان کشاورزی دارای تحصیلات عالی مربوطه و 5.4 درصد از فعالان کشاورزی دارای تحصیلات عالی غیر مرتبط هستند.

این مقام مسئول گفت: جمعیت پذیرفته شدگان رشته های کشاورزی در یک سال تقریبا 5.1 برابر کل فارغ التحصیلان کشاورزی شاغل در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید