صهیونیست ها سفیر روسیه را احضار کردند


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836089

وزارت خارجه اسرائیل سفیر مسکو را احضار کرد و به اظهارات وزیر خارجه روسیه به شدت اعتراض کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های یهودی امروز (دوشنبه) از احضار آناتولی ویکتوروف سفیر روسیه در فلسطین اشغالی به وزارت امور خارجه رژیم موقت صهیونیستی خبر دادند.

یایر لاپید، وزیر امور خارجه موقت اسرائیل، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را در مقایسه ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با آدولف هیتلر، دیکتاتور نازی، «غیر قابل بخشش» توصیف کرد.

بر اساس گزارش ها، لاپید به شدت از لاوروف انتقاد کرد که دیروز گفت برخی از بزرگترین ضد یهودها خود یهودیان هستند.

به گزارش روزنامه هاآرتص، وزارت امور خارجه تل آویو نیز با صدور بیانیه ای از ویکتوروف خواست و اعتراض شدید خود را به اظهارات لاوروف اعلام کرد.

لاوروف دیروز در مصاحبه ای با شبکه ایتالیایی Zona Bianca در پاسخ به این سوال که چگونه روسیه می خواهد اوکراین را غیر ملی کند در حالی که مردم خود یک رئیس جمهور یهودی انتخاب کرده اند، گفت: “پس اگر زلینسکی یهودی است.” “این واقعیت وجود عناصر نازی در اوکراین را انکار نمی کند. من معتقدم که هیتلر نیز خون یهودی داشت و برخی از بدترین ضد یهودها خود یهودیان هستند.”

لاپید چند روز پیش در پیامی توئیتری اعلام کرد که روسیه در اوکراین مرتکب جنایات جنگی می شود، تنش بین رژیم صهیونیستی و روسیه بر سر جنگ اوکراین در حال افزایش است.

پس از این اتهام بود که وزارت خارجه روسیه الکس بن زوئی سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را احضار کرد و از اظهارات لاپید به شدت انتقاد کرد. (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید