ضبط رایگان و غربی بی سابقه ؛ وقتی تاریخ صفحه / جشنواره طلایی در اسلو!

زمان: 13:35
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776832

مشکی از مسابقات جهانی کشتی در نروژ

جام جهانی نروژ در حالی به پایان رسید که تیم های آزاد و غربی ما در کسب مدال طلا بسیار موفق بودند و رکورد تاریخی ثبت کردند و در مجموع 7 مدال طلا و 13 مدال رنگی کسب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسابقات جهانی کشتی نروژ با نتیجه ای تاریخی برای کشتی ایران همراه شد. رویدادی که کاملاً متفاوت از دوره های گذشته بود. در حالی که در سالهای اخیر و در دوره های قبلی مسابقات جهانی ، رسیدن و یا شرکت در مسابقه نهایی برای کشتی گیران کشورمان بسیار دشوار بود و در بیشتر موارد در مبارزه برای کسب تک مدال طلا حمید سوریان یا حسن یزدانی ، امیدوار بودیم ، اما در وزن های دیگر امیدی برای کسب مدال طلا از دیگر کشتی گیران وجود نداشت و به نوعی در اکثر مسابقات پایان تیم های کشورمان با کسب مدال نقره و برنز و تک مدال طلا بود.

از سوی دیگر ، مسئله مهمی که در سالهای اخیر نگران مبارزه کشور ما بوده و به نوعی با آن دست و پنجه نرم کرده است ، رویارویی با مخالفان روسی یا آمریکایی بوده است که در بیشتر موارد نتایج جنگنده های ما را مشخص کرده است.

این به قدری واضح بود که در آخرین مسابقات جهانی که توسط کشورمان برگزار شد ، به عنوان مثال ، همه دوستان کشتی گیر قهرمانی برای تیم قدرتمند روسیه کنار گذاشته شدند و شاید نایب قهرمان خوشحال بودند یا آنها سومین تیم ایران بودند.

موضوعی که در اکثر مبارزات نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی قبلی مشاهده شد ، حفظ نتیجه در دقایق پایانی و از دست دادن مدال یا حضور در دیدار نهایی نبود و به نظر می رسید که مبارزان از نظر ذهنی یا تاکتیکی آمادگی کامل برای شرکت در مسابقات را داشتند.

اما نقطه عطف برای کسب مدال طلا برای کشتی گیران ایرانی و شجاعت و شجاعت آنها از دل کشوری که برای رقابت های کشتی جهانی رقابت می کرد سرچشمه گرفت ، جایی که قهرمانان جوان ایرانی موفق شدند 5 مدال طلا را از آن خود کنند و شانه های کشتی گیران روسی را از آن خود کنند. در خاک خانه شما

این شجاعت و روحیه جنگندگی در بین کشتی گیران ما ، چه در آزاد و چه در غرب ، با حضور اهرام جوان و کشتی گیران باتجربه در مسابقات جهانی نروژ ، بار دیگر نویدبخش روزهای خوبی برای کشتی آزاد و غربی کشورمان بود.

البته با ادامه این روند و حمایت های لازم از سوی مسئولان و همچنین مدیریت کادر فنی و حمایت فدراسیون کشتی و فراهم آوردن فضا و امکانات لازم ، قول می دهد که ما قادر است در المپیک 2024 و 2028 شرکت کند. د. اجازه دهید کشتی جهان بدرخشد.

اما لحظه مهم و تحریک آمیز این است که مبارزه پس از 5 دور مسابقات جهانی که از طلا دور بود ، در سالهای اخیر ناگهان جبران شد و 4 مدال رنگی کسب کرد.

علاوه بر کسب 7 مدال طلا در کشتی آزاد و 7 مدال طلا در کشتی آزاد در 10 سال گذشته ، در مجموع 14 مدال طلا توسط این دو تیم در مسابقات جهانی نروژ به دست آمد. آخرین جهان مدال طلا گرفت.

در پایان آمار ، مدال های طلای دریافتی از مبارزان کشورمان در 10 دور گذشته مسابقات جهانی عبارتند از:

کشتی آزاد:

2009 هرنینگ (دانمارک): 66 کیلوگرم: مهدی تگاوی (طلا)

2010 مسکو (روسیه): بدون طلا

2011 استانبول (ترکیه): 66 کیلوگرم: مهدی تگاوی (طلا) – 96 کیلوگرم: رضا یزدانی (طلا)

2013 بوداپست (مجارستان): 55 کیلوگرم: حسن رحیمی (طلا) – 96 کیلوگرم: رضا یزدانی (طلا)

2014 تاشکند (ازبکستان): بدون طلا

2015 لاس وگاس (آمریکا): بدون طلا

2016 بوداپست (مجارستان): بدون طلا

2017 پاریس (فرانسه): 86 کیلوگرم: حسن یزدانی (طلا)

2018 بوداپست (مجارستان): بدون طلا

نورسلطان 2019 (قزاقستان): 86 کیلوگرم: حسن یزدانی (طلا)

کشتی یونانی رومی:

2009 هرنینگ (دانمارک): 55 کیلوگرم: حمید سوریان (طلا)

2010 مسکو (روسیه): 55 کیلوگرم: 55 کیلوگرم: حمید سوریان (طلا) – 96 کیلوگرم: امیرعلی اکبری (طلا)

2011 استانبول (ترکیه): 60 کیلوگرم: امید نوروزی (طلا) 66 کیلوگرم: سعید عبدولی (طلا)

2013 بوداپست (مجارستان): 84 کیلوگرم: طالب نعمت پور (طلا)

2014 تاشکند (ازبکستان): 59 کیلوگرم: حمید سوریان (طلا)

2015 لاس وگاس (ایالات متحده): بدون طلا

2016 بوداپست (مجارستان): بدون طلا

2017 پاریس (فرانسه): بدون طلا

2018 بوداپست (مجارستان): بدون طلا

2019 نورسلطان (قزاقستان): بدون طلا

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید