ضرر 5 میلیارد تومانی استقلال به همه باشگاه های فوتبال/ دلالان تضمین نمی دهند; ما یک جلسه فوق العاده داریم

ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786302

دوستان شرکت توسعه و نگهداری جدید و بی اطلاع!

یکی از اعضای هیات مدیره سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: اگر امروز این ضمانت نامه ارائه نشود، به احتمال قریب به یقین، هیات رئیسه سازمان لیگ یک جلسه فوق العاده برگزار خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق درودگر عضو هیأت مدیره سازمان لیگ فوتبال ایران در رابطه با تبلیغات محیطی باشگاه های لیگ برتری گفت: استقلال و پرسپولیس باید تا پایان ساعت کاری امروز نسبت به دریافت ضمانت نامه معتبر اقدام کنند و تشریفات قانونی را ترک کنند. ما با باشگاه های دولتی طرف هستیم، اما اگر قانون از سوی باشگاه ها اجرا نشود، متخلف محسوب می شویم. امیدوارم حرکت روز جمعه تکرار نشود. شرکت توسعه و تجهیزات به عنوان نماینده وزارت ورزش بدون اطلاع وزارت ورزش وارد عمل شد. اگر آنها مداخله نمی کردند این اتفاق نمی افتاد.

وی افزود: آنها – شرکت توسعه – به عوامل تبلیغاتی ما اجازه ورود به ورزشگاه را ندادند و ضمن وارد کردن تبلیغات دیگر در ورزشگاه بدون اجازه ما، ورود آنها را به تاخیر انداختند. آژانس های بین المللی فوتبال نسبت به دخالت شخص ثالث در امور فوتبال حساس هستند. دوستان عزیز چون تازه اومده بودن احتمالا نمیدونستن. این بار آنها را به نادانی خود می سپاریم!

درودگر درباره دستور رئیس فدراسیون فوتبال برای پخش آگهی محیطی گفت: قطعا چنین اراده ای وجود دارد. وقتی یک معامله ساده انجام می دهید و برای خود خانه می خرید، استعلام هایی در مورد املاک و شهرداری ها و غیره دریافت می کنید. یک معامله میلیاردی قطعا باید از چارچوب قانونی عبور کند. ضمانت صد در صد قرارداد باید با دلال باشد نه باشگاه استقلال. زمانی که در سازمان لیگ نبودیم دلالان 10 درصد ضمانت دادند و بعد بدون پول رفتند. آنها باید ضمانت نامه بانکی 10 درصد از مبلغ سپرده را دریافت کنند. برای کسی که از درآمد 500 میلیارد دلاری صحبت می کند، این کار دشواری نیست. اگر امروز این تضمین ارائه نشود، به احتمال زیاد هیات مدیره سازمان لیگ جلسه فوق العاده ای برگزار خواهد کرد.

عضو هیأت مدیره سازمان لیگ فوتبال ادامه داد: نمی‌توانیم مسابقات را تعطیل کنیم و بگوییم 2 ماه دیگر تبلیغ می‌کنند. شکل کبریت مخدوش است. استقلال در همین دیدار روز جمعه 5 میلیارد تن از همه باشگاه ها ضرر کرد و این خسارت باید مورد قبول باشگاه ها باشد. این آگهی ها برای 16 تیم از لیگ برتر، دسته اول و دوم بود. ضرری که به همه باشگاه ها وارد شد 5 میلیارد تومان بود و قطعا این ضرر در درآمد استقلال پیگیری و محاسبه می شود.

وی در خصوص نظارت مصطفی آجورلو بر تبلیغات محیطی تاکید کرد: برخی اتفاقات در ایران «اولین» است که می بینیم اما زیبا نیست. ما از باشگاه ها می خواهیم که این کار را انجام دهند. سال گذشته به همه باشگاه ها از جمله استقلال اعلام کردیم که چون تاج هست و تماشاگر در ورزشگاه نیست، تبلیغات روی سکو برای شماست. پیکان، نساجی و پرسپولیس فقط یک بازی و سپاهان در کل فصل این کار را کردند، اما سایر باشگاه ها این کار را نکردند. الان هم استقبال می کنیم به شرطی که مشکل و قانون جلوی ما را نگیرد. قانون می گوید باید ضمانت داشته باشد و در غیر این صورت متخلف محسوب می شوند. از مدیران استقلال و پرسپولیس می خواهم این مشکل را به عهده بگیرند.

درودگر گفت: ما یک گزارش مالی داریم که به نمایندگان باشگاه ارائه کردیم و حتی اسناد را در اختیار باشگاه ها قرار دادیم. سال گذشته 80 میلیارد و بخشی از بودجه درآمدی به باشگاه ها اختصاص یافت. این فصل قطعا افزایش خواهد یافت و فکر می کنم به باشگاه های بالای 110 میلیارد تن کمک خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: این درآمد بین باشگاه ها و سازمان نصف نمی شود. سهم سازمان لیگ 10 درصد است اما سهم فدراسیون فوتبال و هیئت ها. نیمی از درآمد باشگاه ها به طور مساوی بین همه باشگاه ها و نیمی بر اساس جایگاه آنها در جدول تقسیم می شود. این برای لیگ برتر و دسته اول است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید