ضرغامی سومین عزل کشیش؟

ضرغامی سومین عزل کشیش؟

انتقادات مجلس از وزیر گردشگری تشدید شد

نماینده مجلس: ضرغامی به جای اظهار نظر بی ربط، وزارتخانه خود را اداره کند

آیا وزیر سومی با کشیش خداحافظی خواهد کرد؟ روز گذشته حسن میرزایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیری مثل وزیر میراث فرهنگی داریم که به جای اینکه وزارتخانه اش را اداره کند و مشکلات و چالش های وزارتخانه اش را حل کند، انگار مسئولیتش این است. در مورد تمام امور مربوطه و نامربوط کشور اظهار نظر کند و مطالبی را هم می گوید که گاهی غیرواقعی و مضحک به نظر می رسد. که مسئولیت حکومتی، اداری و استبدادی شد، نتیجه برعکس شد، وقت آن است که از گذشته درس بگیریم و روش‌های خود را بازنگری کنیم، این تغییر استراتژی شجاعت می‌خواهد، امام (ره) با همان شجاعت به ما آموخت». و سپس در 19 مهر در توئیتی دیگر نوشت: «چند وقت پیش در مورد ستاد معروف توییت کردم و به خاطر تضعیف این نهاد مقدس مورد انتقاد قرار گرفتم! امروز که ظاهراً همه این دوستان به یک نتیجه رسیده‌اند، می‌گویم: «پدر، اگر مردم نمی‌خواهند دستور مشخص شود، چه کسی را ببینند؟!» کلید آن اصرار نمایندگان مجلس بود که آن را حذف کنند. قارن نو در آن زمان نوشت: تلاش ضرگامی برای حفظ چهره ای متفاوت از دولت اصولگرای سیزدهم و همسو با تفکر امروز جامعه به جایی رسیده است که گفته می شود او شایسته توجه است. در خصوص حمیدرضا صادق زاده، معاون دستگاه های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، گفت: پس از تذکر رئیس جمهور به وزیر گردشگری در جلسه هیئت دولت، هنوز به درخواست ها پاسخی نداده اند. ستاد درباره دلایل عدم اعلام شاخص های عفاف و حجاب اگر وزارت گردشگری بخواهد به این رویه ادامه دهد، طبق خواسته مردم از راه های قانونی دیگر عمل خواهیم کرد، این تذکر نشان می دهد که ضرغامی حتی در هزینه حذف شدن ، از دولت می خواهد که این چهره تازه معرفی شده را در معرض دید عموم قرار دهد تا پس از گذشت سه سال از سد شورای نگهبان، همه خوشبختی ریاست جمهوری را بر دوش خود ببیند.

فشار مجلس

فشار مجلس بر رئیسی برای برکناری ضرغامی افزایش یافت به طوری که روز 20 مهر حسن نوروزی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خطاب به وزیر میراث فرهنگی گفت: آقای و به ممنوعیت منفی نگری نگاه کن، نظرت را عوض کن و نکن. خود را به عنوان یک انقلابی نشان دهید. ضرغامی حتی پا را فراتر گذاشت و توییت هایی در انتقاد از وضعیت امور و گشت ارشاد در روزهایی که تجمعات در اوج بود، منتشر کرد. وی چند روز پیش با انتقاد از اظهارات دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نوشت: چندی پیش در توئیتی از هیات عمرو به معروف گلایه کردم که چرا این نهاد مقدس را تضعیف می کنم. امروز که ظاهراً همه این دوستان به یک نتیجه رسیده اند، من می گویم باباجون اگر مردم نخوانند کی را ببینند؟!» البته این اظهارات ضرغامی بدون پس لرزه و تندروها نبود. محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در یادداشتی درباره این توئیت ضرغامی گفت: در قدیم قوزهایی داشتیم که به مرغ مگس خوار علاقه زیادی داشتند و امروز توییترهایی داریم که نمونه آن را دیده ایم. در دولت قبل و متاسفانه در دولت فعلی نیز شاهد چنین نمونه هایی هستیم.» این افراد به جای رسیدگی به امور وزارت زیرمجموعه خود، شبانه روز توئیت می کنند و اقدامات ضرغامی را تلاشی برای کاندیداتوری می داند. 1404 و با استفاده از این عبارت می گوید: با در این وضعیت آرام آرام شروع به تعیین حافظه می کنید! انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری سه سال دیگر است، پس برخی آقایان نباید این کارها را انجام دهند. البته ضرگامی سعی کرد شبهات مربوط به توئیت خود را برطرف کند اما کوتاه نیامد. وی در یادداشتی در پاسخ به این انتقادات گفت: امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین است. در توییت قبلی ام با این جمله بر اهمیت، ضرورت و فراگیری این اصل مهم تاکید کردم: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگان است. من انجام دادم.”

خروجی سوم پاستور؟

ضرغامی از روزی که اظهاراتی متفاوت با رویکردش در صدا و سیما داد، از زمانی که به دیدار چهره های سیاسی اصلاح طلب و… رفت، مشخص بود که اصولگرایان به او نمی پیوندند. معرفی وی به عنوان وزیر گردشگری با انتقادات اردوگاه اصولگرایان مواجه شد. برخی از رفتارهای ضرغامی با برنامه وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم قضاوت می شد اما اکنون جایگاه او در دولت سیزدهم لغزنده شده است. با توجه به فشارهای فزاینده، بعید نیست ضرغامی بعد از عبدالمالکی و رستم قاسمی سومین برکنار شده پاستور باشد!

دیدگاهتان را بنویسید