ضرورت احیای تعاونی ها و توجه به مشارکت مردم در حوزه مسکن/ مهاجرت سرمایه گذاران و سازندگان مسکن از اراک


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916667

عسگری گفت: در شهر اراک حتی نیازی به استفاده از اراضی دولتی نداریم و می توانیم نه تنها در حوزه مسکن، بلکه بخشی از مشکلات اقتصادی و اشتغال را با مشارکت مردم، ساخت مسکن حل کنیم. تعاونی ها و بهره مندی از بی خانمان ها.» نیز تصمیم می گیرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز عسگری، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در تشریح آخرین وضعیت بازار مسکن گفت: در حال حاضر هیچ منفعتی برای سازندگان ما ندارد زیرا بسیاری از مناطق شهر برای دو تا شاید سه طبقه مجوز می گیرند و این کاهش تراکم به دلیل گرانی زمین منجر به یک مشکل می شود. افزایش قیمت به مصرف کننده که منجر به کاهش قدرت می شود خریداری خواهد شد

وی ادامه داد: بسیاری از سازندگان ما از اراک خارج می شوند و در شهرهای همجوار مانند قم و همدان مشغول به کار هستند زیرا در آن شهرها شرایط بهتر است و متاسفانه شاهد خروج سرمایه گذاران از حوزه مسکن در اراک هستیم.

عسگری افزود: در اراک زمین داریم اما تصمیمی در این باره گرفته نشده است تا زمانی که بتوانیم با برنامه ریزی هدفمند سرمایه گذاری در حوزه مسکن را افزایش دهیم مانند زمین های 90 هکتاری، اراضی ولی آباد و قنات و اراضی اهدایی بین شهرک های مهردشت. و حمید و درست در محدوده شهر قرار دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: اکنون تصمیمات مسکن متاثر از پایتخت است البته در تهران به دلیل کمبود زمین در محدوده شهری اگر زمین کافی در اراک داشته باشیم تصمیم می گیرند.

عسگری با اشاره به نمونه های موفق انبوه سازی مسکن در اراک گفت: شرکت جهاد نصر با نگاه تخصصی به ویژه در دوره مدیریت قبلی و با استفاده از ظرفیت و مشاوره کارشناسان بیش از 400 واحد در حال ساخت در پروژه کوی شهید سلیمانی دارد. تعداد قابل توجهی از آنها در شش ماهه اول سال جاری به مرحله ساخت رسیده اند، در حالی که پروژه هایی مانند مسکن پلیس به مدت 8 سال معطل مانده است.

وی ادامه داد: استفاده از نیروهای توانمند و مشاوره کارشناسی کارشناسان مسکن اکثر مشکلات مسکن شهر اراک را حل می کند اما متاسفانه مسئولان گوش شنوایی ندارند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک خاطرنشان کرد: در بحث انتقال معاملات آلاینده به خارج از شهر با وجود اعلام آمادگی معاملات، متاسفانه اراده ای وجود ندارد و این طرح 6 سال به تعویق افتاده است.

عسگری تصریح کرد: دوری زیاد شهر جدید امیرکبیر یکی از دلایل عدم تمایل مردم به سکونت در این منطقه است در حالی که هنوز امکانات و زیرساخت های اجتماعی، بهداشتی و رفاهی لازم در این منطقه به اندازه کافی فراهم نشده است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت مردم در حوزه مسکن گفت: علاوه بر این پروژه، پروژه 8100 واحدی مسکن ملی اراک رسول آباد را داریم که بیش از 2000 قطعه زمین در اختیار مردم است. پروژه 8 هزار و 100 واحدی در حیطه فعالیت است، آن زمین ها هم باید مجوز بگیرند تا افراد خوش شانس بسازند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک افزود: بیشتر افرادی که در این منطقه مالک زمین هستند از طبقه متوسط ​​به پایین هستند که قطعا در بحث مسکن با مشکل مواجه هستند و با دادن مجوز به این افراد می توان بخشی از مشکلات موجود در منطقه را حل کرد. بخش مسکن در اراک

عسگری با اشاره به لزوم واگذاری زمین در منطقه ولی آباد نیز اذعان داشت: حداقل سه دانگ از زمین های ولی آباد متعلق به شهرداری و سه دانگ متعلق به مردم است، بنابراین شهرداری می تواند با جذب سرمایه گذار اقدام به ساخت و ساز در این منطقه کند. و مشارکت مردم قطعا این مشکل اکثر مردم را حل می کند.

وی تصریح کرد: ما حتی نیازی به استفاده از اراضی دولتی در شهر اراک نداریم و می توانیم نه تنها در حوزه مسکن، بلکه با مشارکت مردم، ایجاد تعاونی های مسکن و اولویت بخشی از مسائل اقتصادی و بحث های اقتصادی را حل کنیم. مردم بدون مسکن.» بیایید اشتغال را نیز بهبود ببخشیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک خاطرنشان کرد: با کاهش نقش تعاونی ها در حوزه مسکن مشکلات زیادی در این بخش پدید آمده است که توجه به این مقوله می تواند مفید باشد.

عسگری اضافه کرد: برخی از اعضای جلسات و کارگروه های تخصصی مسکن عموماً مرتبط با مسکن نیستند و در این حوزه متخصص نیستند و اگر تصمیم اشتباه منجر به التهاب در بازار مسکن شود بخش خصوصی، سازندگان و املاک و مستغلات. مشاوران متهم خواهند شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: از تصمیم گیران حوزه مسکن استان، استاندار محترم که واقعا تلاش می کنند انتظار داریم از ظرفیت فعالان متخصص در این بخش، انبوه سازان، سازندگان و املاک استفاده کنند. مشاوران برای حل مشکلات بخش مسکن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید