ضرورت انجام فعالیت های فرهنگی در جنوب استان کرمان / ارائه خدمات به 750 معلول ذهنی در 19 مرکز


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916406

در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی فیاض اشاره شد؛

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: غربالگری با هدف پیشگیری از معلولیت ها انجام می شود اما بخشی از آن به فرهنگ جامعه مربوط می شود، بنابراین انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی در جنوب کرمان از اولویت بالاتری برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آرمان علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان پیش از صرف ناهار امروز در حاشیه بازدید از موسسه یاس فاطمه النبی(س) اظهار داشت: متاسفانه در دنیای مدرن خانواده ها دست به کار نمی شوند. کودکان معلول با آنها، هرچند امیدواریم نگرش جامعه تغییر کند و فرد معلول را بپذیرد.

وی ادامه داد: 5 مرکز نگهداری از معلولان در استان کرمان وجود دارد که هر کدام از 80 تا 100 نفر در بخش های مختلف نگهداری می کنند.

وحیدزاده با اشاره به اینکه مراقبت از هر معلولی می تواند شامل یک خانواده یا حتی یک طایفه باشد، خاطرنشان کرد: وی تصریح کرد: در موسسه یاس فاطمه النبی به معلولان در ابعاد مختلف اعم از پزشک، روانکاو، متخصص تغذیه و… توجه می شود که همگی برای ارائه کمک و خدمات به این افراد آمده اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: 750 نفر از معلولان ذهنی در 19 مرکز استان کرمان خدمات دریافت می کنند که بخشی از هزینه ها توسط بهزیستی و عمده این خدمات توسط خیران و نیکوکاران انجام می شود.

وحید زاده با اشاره به وجود بیش از 80 معلول ذهنی زیر 14 سال در موسسه یاس فاطمه النبی تصریح کرد: باید اذهان عمومی را روشن کرد تا معلولان از اکوسیستم ارتباطی جامعه خارج نشوند. متأسفانه برخی از والدین فرزندان معلول خود مراکز را ترک می کنند و دیگر خبری از آنها نیست.

وی تاکید کرد: غربالگری با هدف پیشگیری از معلولیت ها انجام می شود اما بخشی از آن به فرهنگ جامعه مربوط می شود، از این رو انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی در جنوب کرمان از اولویت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه میزان آسیب در استان کرمان نسبت به سایر استان ها بالا است، گفت: به 1359 کودک با شرایط خاص در مراکز استان خدمات رسانی می شود که به 4000 نفر حق بیمه اعطا شده است. نگهبان باشید، شما آن را دارید).

در ادامه احمد شفیعی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: در موسسه یاس فاطمه النبی هر معلول ماهانه 7 میلیون تومان هزینه دارد که حدود 3 میلیون تومان آن صرف کمک های اجتماعی می شود. استراحت با کمک خیرین فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای معلولیت ذهنی بالای 14 سال به مرکز توانا منتقل می شوند، تصریح کرد: سیستم ما این است که معلولان به آغوش خانواده برمی گردند و در کانون گرم خانواده نگهداری می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید