ضرورت بسیج چریک های دانشجویی و گروه های چریکی


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877679

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب این موضوع را مطرح کرد.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) گفت: اساتید دانشگاه باید با الگوبرداری از شهید چمران، چریک های دانشجویی و گروه های چریکی را برای مقابله با جنگ دشمن تربیت و راه اندازی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا سرهنگ مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) شامگاه 30 خردادماه در همایش بسیجیان که در سالن همایش های مؤسسه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: و اسناد بسیاری می توان یافت که بسیج نمونه انقلاب است. .

وی ادامه داد: آیه کریمه معروف به خط طیبه به تعبیر امام خمینی(ره) مصداق بسیج است و تنها مصداق دیگری که ائمه انقلاب در این آیه ذکر کرده اند خود انقلاب است.

کبیری پور افزود: دومین سند فرمایش امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب که بسیج و انقلاب را یکپارچه می دیدند این بود که در بیانات خود بسیج و انقلاب را معجزه قرن نامیدند. دلیل دیگری که در فرمایش مقام معظم رهبری در این زمینه وجود دارد این است: اگر همه انقلابیون بخواهند انقلابی عمل کنند، چاره ای جز بسیج ندارند.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند همه ارکان نظام و انقلاب باید روحیه بسیجی داشته باشند، برای موفقیت حتی در عرصه دیپلماسی باید با اراده عمل کنند. روحیه بسیجی برای رسیدن به اهداف انقلاب.

گفت: بسیجی بودن یعنی انقلابی بودن. در شرایط امروز، جنگ دشمن جنگ چند بعدی و شناختی است که متأسفانه خیلی سریع، پنهان و نامحسوس به باورها به ویژه نسل جوان توجه می کند و گاه شاهد پدیده است.

کبیری پور افزود: در سال 2020، نسخه غربی اعلام کرد که آخرین تاکتیک های ناتو در واژگان جنگ، 5 حوزه است: هوا، زمین، دریا، فضا و سایبرنتیک، اما اخیراً حوزه دیگری به آن اضافه شده است که جنگ شناختی است که بسیار پیچیده تر است. و مؤثرتر از سایر عرصه هاست و معطوف به طرز فکر و اعتقاد است و انسان را به ایمانی جدید سوق می دهد و نیروی فعال و پدافندی را به نیرویی منفعل تبدیل می کند و در مقابل جریان خودش قرار می گیرد که از جنگ بسیار خطرناک تر است. سخت در این شرایط جریان نخبگان از جمله بسیج اساتید بسیار موثر است.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم گفت: شهید چمران در دوران جنگ تحمیلی پست، سمت و دانشگاه را رها کرد و وارد میدان نبرد حق علیه باطل شد و دست به نبردهای چریکی زد، چریک هایی که همان نامنظم بودند. جنگ ها و فصل بی نظیری را در جنگ رقم زدند. امروز هم برای بسیج چریک های دانشجویی و گروه های چریکی و مقابله با این جنگ به چمران هایی در دانشگاه ها نیاز داریم.

وی افزود: جغرافیای جنگ جغرافیا، زمان و مکان ندارد، این جنگ آتش بس و پایانی ندارد و هیچکس به کسی کمک نمی کند و تنها کشوری که مورد حمله و حمله قرار می گیرد می تواند از خود دفاع کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید