ضرورت تقویت مسیر حمل و نقل شهرک صنعتی شمس آباد / راه آهن تهران

ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794396

این را یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست خبری گفت.

یزدی خواه گفت: هفته گذشته با آقای فاطمی امین جلسه داشتم و همه مشکلات شهر شمس آباد فشافویه را به ایشان اطلاع دادم و به ایشان گفتم که این شهر برای حمل کالا از این شهر صنعتی به راه آهن نیاز دارد. شهر و اینکه همیشه در دسترس است و هزینه ها را کاهش می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ، سیدعلی یزدی خواه پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: متاسفانه در حوزه مواد اولیه، میانجی گری بیشترین فشار را به مردم وارد کرده است. بسیاری از واسطه ها و سلفی ها باعث شده است که قیمت مواد غذایی بسیار بالاتر از آنچه هست بفروشد و دلالان بیشترین درآمد را داشته باشند.

وی درباره شهرک صنعتی فشافویه گفت: بزرگترین شهر صنعتی خاورمیانه در فشافویه است که در صورتی می تواند بیشترین کارایی را داشته باشد که تمامی کارگاه های آن با قدرت و ظرفیت کامل فعال باشند. هفته گذشته با آقای فاطمی امین جلسه ای داشتم و همه مشکلات شهر شمس آباد فشافویه را به ایشان اطلاع دادم و به ایشان گفتم که این شهر برای تسهیل حمل و نقل کالا از این شهر صنعتی به راه آهن نیاز دارد. همچنین همیشه در دسترس است و هزینه ها را کاهش می دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی به موضوع واگذاری راه آهن تهران – مشهد به شهرری اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم راه آهن تهران – مشهد را از شهری جدا کنیم. ایستگاه راه آهن به تهران «این پروژه به احتمال زیاد دو سال طول می کشد و در صورت اجرایی شدن همه تهرانی ها برای سفر به مشهد باید از راه آهن شهری استفاده کنند و با مترو به این خط آهن برسند و این طرح در صورت اجرا ثروت آفرینی می کند. برای شهر

یزدی خواه درباره رفع مشکل کمبود گاز گفت: دولت سیزدهم با کمترین امکانات مشکل گاز و برق را حل کرده است. همین پروژه تبادل گاز از ترکمنستان به آذربایجان باعث توسعه روابط ما با کشورهای منطقه و حل مشکل گاز شده است. این کار را دولت قبلی که پر از ژنرال بود باید انجام می داد.

وی عملکرد دولت در ارتقای سلامت جامعه را مفید و قابل قبول توصیف کرد و گفت: دولت آقای رئیسی در حوزه سلامت عملکرد خوبی داشته و موفق به تزریق بیش از 120 میلیون دوز واکسن شده است. اگر دولت آقای روحانی یک سال و نیم تجربه ولیعهدی دارد اما دولت آقای رئیسی تنها چهار ماه است که روی کار آمده است.

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره قانون جدید چک گفت: با توجه به قانون جدید چک با وجود اینکه مزیت هایی دارد و میزان چک های برگشتی را کاهش داده است، اما مشکلاتی را برای تجارت ایجاد کرده است. برای حل مشکل با وزیر اقتصاد مذاکراتی انجام دادم و مذاکرات خوبی انجام شد و مقرر شد سقفی در قانون قدیم چک اعمال شود و این سقف بالاتر از قانون جدید چک قرار گیرد.

یزدی خواه به ضرورت توسعه آرامستان ها در تهران اشاره کرد و افزود: یک میلیون و 500 هزار نفر از هموطنانمان در آرامستان بهشت ​​زهرا آرام گرفتند. اگر تهران به سه خانقاه نیاز دارد. برای میزبانی از حرم بهشت ​​زهرا (س) به شهر هیچ بهایی داده نمی شود و بارها گفته ایم.

وی در بخشی دیگر از این نشست خبری به مسائل زیست محیطی ناشی از فعالیت کارخانه سیمان ری پرداخت و گفت: موضوع کوهنوردی در بی بی شهربانو به قبل از انقلاب برمی گردد. برای حل این مشکل ابتدا باید
یک عمل را باید در جوانب آن در نظر گرفت. حدود 5000 خانواده از طریق کارخانه سیمان امرار معاش می کنند. همچنین پدیده کوهنوردی در این زمینه صدق نمی کند. کوهنوردی به معنای پاکسازی کوه و ساختن برج به جای آن است. اما کارخانه سیمان برای بنیاد مستضعفان است و به نفع تمام ملت ایران است. بنابراین نمی توان گفت کارخانه سیمان کوه می خورد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره استقلال شورای اسلامی شهر ری از شورای اسلامی شهر تهران گفت: استقلال شهر شمشیر دولبه است که در صورت عدم رسیدگی می تواند مشکل ساز شود. در صورت مستقل شدن شورای اسلامی شهر، زمین منجمد برای دریافت عوارض باید از مسکونی به غیرمسکونی تبدیل شود. از طرفی قبل از هر اقدامی برای استقلالی شدن باید بتوانیم قیمت نزدیکی ری به تهران را بگیریم. در ضمن اگر شورای اسلامی شهر از تهران مستقل شود، محدود به منطقه 20 می شود و منابع درآمدی کم و مشکلات درآمدی به وجود می آید و شورا برای اداره شهر دچار مشکل می شود. اگر قبلاً باکرشهر و کهریزک و هواران و کالا نو برای شهرری بود. بنابراین تکلیف این حوزه ها باید روشن شود. مهمتر از آن، ما بیشتر دنبال این هستیم که یک شهر نماینده مستقل در مجلس داشته باشد تا شهری که از شورای اسلامی مستقل بهره مند شود. چون همانطور که گفتم استقلال شورای اسلامی شهر ری می تواند تبعاتی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید