ضعف مدیریت دلیل اصلی محرومیت آوایی/ شهر قربانی مدیران کم تجربه و غیر بومی شد

امام جمعه شهرستان آوج مشکلات اقتصادی را بزرگترین مشکل اهالی آوج برشمرد و گفت: مشکلات اقتصادی زیادی در این منطقه وجود دارد که به دلیل نبود شرکت ها و کارخانه های فعال اقتصادی، مشکلات اقتصادی زیادی در این منطقه وجود دارد. این امر باعث بیکاری جوانان و عدم تمایل به ادامه زندگی در این شهر شد.

حجت الاسلام موسوی گفت: اگرچه مدتی از افتتاح شهرک صنعتی در آوج می گذرد اما هیچ اقدامی برای حمایت و جذب سرمایه گذار انجام نشده است.

وی گفت: هرچند در خصوص شهرک صنعتی نواقصی صورت گرفته است اما باید زیرساخت های لازم فراهم شود تا این شهر نیز از نظر اقتصادی به جایگاه قابل قبولی برسد.


عدم توجه به معرفی و توسعه جاذبه های گردشگری در شهر آوج

امام جمعه آوج اذعان داشت: یکی دیگر از مشکلات شهر آوج عدم توجه به معرفی و توسعه جاذبه های گردشگری در این منطقه است که در صورت برنامه ریزی صحیح در این زمینه قطعا می تواند منجر به اشتغال زایی کلان شود که متاسفانه این امر ظرفیت تاکنون نادیده گرفته شده است.»

حجت الاسلام موسوی افزود: مرکز آبگرم آوج یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان است که متاسفانه در اثر بی توجهی ممکن است حتی در شهر قزوین نیز ناشناخته بماند.

وی افزود: متاسفانه تبلیغاتی برای آبگرم آوج وجود ندارد در حالی که همین ظرفیت و جاذبه طبیعی در سایر استان ها شاید به اندازه آبگرم آوج جذابیت نداشته باشد اما همانطور که مشخص است گردشگران را به خود جذب می کند. “

امام جمعه شهرستان آوج ادامه داد: متأسفانه جاذبه های گردشگری و سایر آثار باستانی مانند برج هایی که قدمت تاریخی این شهر را نشان می دهد یا مقدسات و اماکن متبرکه آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است که در صورت برنامه ریزی مناسب برای این منابع، می توان به بسیاری از ارزش های اقتصادی دست یافت.

حجت الاسلام موسوی گفت: درخواست های زیادی برای حل مشکلات شهر آوج شده که متاسفانه به این موضوع مربوط می شود که چون آوج به تازگی تبدیل به شهر شده است باید با آن مدارا کرد.


شهر آوج به دلیل استخدام مدیران ضعیف عقب افتاده است

وی ادامه داد: اگرچه مشکلات و مشکلات تحریم و مشکلات اقتصادی در کشور و استان قزوین وجود دارد، اما به طور قطع می توان گفت که یک درصد عقب ماندگی در شهر آوج به دلیل انتصاب مدیران ضعیف است. و حکمرانی ضعیفی که اتفاق می افتد.»

امام جمعه شهرستان آوج گفت: اکثر مردم این شهرستان ضعف مدیران منتخب را یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی خود می دانند، به ویژه مدیران ارشد که تجربه مدیریتی چندانی ندارند.

حجت الاسلام موسوی اذعان داشت: متأسفانه رانت ها و سفارش های انجام شده برای انتخاب مدیران غیربومی در شهرستان آوج به معضلی تبدیل شده است در حالی که نیروهای توانمندی در شهرستان داریم که از ظرفیت آنها استفاده نمی شود.

وی ادامه داد: دلایل زیادی برای ناتوانی مدیران در شهرستان آوج وجود دارد که شاید به عدم آگاهی مدیران خارجی از جایگاه این شهرستان و حتی عدم تمایل مدیران توانمند به پذیرش فعالیت در این شهرستان مربوط باشد. به دلیل دوری از مرکز ولسوالی.”


شهر آوج به مدیران مجرب و کارآمد نیازمند است

امام جمعه شهرستان آوج گفت: آوج منطقه کم برخورداری است لذا انتظار می رود مدیران توانمند و موثری که با توجه به تجربه مدیریتی و برنامه ریزی صحیح بتوانند مشکلات منطقه را حل کنند برای پست های مختلف در این شهرستان در نظر گرفته شوند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به کم آبی در شهرستان آوایی اذعان داشت: در سال های اخیر به دلیل کمبود بارندگی و بارندگی همواره کم آبی در این شهرستان وجود داشته است، بنابراین برای همه مردم، آب با جیره بندی همراه بوده است. منطقه بندی برای چندین ماه

وی افزود: خوشبختانه با رایزنی هایی که با پرسنل آب و فاضلاب شهرستان انجام شده است در صدد رفع مشکل کم آبی در منطقه هستند و اکنون مشکل خاصی نداریم؛ اما در روزهای گرم سال ممکن است وجود داشته باشد. کمبود آب باشد، بنابراین یک راه حل اساسی انتظار می رود.

امام جمعه شهرستان آوج در رابطه با اجرای شعار سال جدید گفت: برای تحقق این امر باید وضعیت و ظرفیت های منطقه از جمله باغات و فرآورده های دامی و کشاورزی این شهرستان را در نظر گرفت. و باغداران سود چندانی نمی برند.


ورود شرکت های دانش بنیان سهم زیادی در رونق کسب و کار روستایی خواهد داشت

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ورود شرکت های دانش بنیان می تواند به بسیاری از مشاغل روستایی کمک کند، افزود: شرکت های تولید، سردخانه و بسته بندی خشکبار می توانند راهکارهای بهینه برای حمایت از کشاورزان باشند.

وی بیان کرد: اگر کارخانه ها و کارخانه های فرآوری میوه احداث شود مشکلات اقتصادی منطقه و روستاها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای رفع این مشکل استفاده کرد چرا که روش های سنتی این مشکل را حل نمی کند. حتی وجود داشته باشد. برای تامین معیشت مردم.”

امام جمعه شهرستان آوج با اشاره به اینکه اشتغال از مهاجرت جلوگیری می کند، گفت: با توجه به تجربه ای که در روستاهای غرب این شهر داریم؛ با توجه به اینکه در روستاهای غرب این شهرستان وجود دارد، اشتغال ایجاد می شود. ایجاد شغل، کشاورزی و معدن به حفظ جمعیت جوان در این روستاها کمک کرده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به پیامدهای مهاجرت به کلان شهرها اذعان داشت: مهاجرت معمولاً در حاشیه شهرها صورت می گیرد که متأسفانه مشکلات زیادی را به همراه دارد اما اگر در مناطق مختلف اشتغال ایجاد شود ارزش آن از حاشیه نشینی بسیار بیشتر می شود. “

وی با اشاره به کمبود روحانی در روستاها گفت: در شرایط فعلی رسالت اصلی ما ترویج مسائل فرهنگی، مذهبی و دینی است. از طرفی مردم این منطقه به مسائل مذهبی بسیار پایبند هستند که متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی روستای روحانی بی فایده است.

امام جمعه شهرک آوج در پایان گفت: مردم انتظار دارند مشکلات آنها سریعتر حل شود تا با برنامه ریزی صحیح و کمترین هزینه برخی از مشکلات روستاهای اطراف مرتفع شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید