ضمیمه این کمیسیون مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر تشکیل کمیسیون ۷ نفره واگذاری اموال دولتی/تعیین قیمت پایه یا قطعی واگذاری دارایی است.

ضمیمه این کمیسیون مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر تشکیل کمیسیون ۷ نفره واگذاری اموال دولتی/تعیین قیمت پایه یا قطعی واگذاری دارایی است.

مصوبه تولید دارایی دولت مصوب شصت و هفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در تاریخ 30 آبان ماه سال جاری به تصویب رهبری رسید و بر اساس آن کمیته عالی تولید دارایی های دولت متشکل از هفت عضو معاون اول رئیس جمهور است. ، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، نماینده رئیس مجلس و نمایندگانی از رئیس قوه قضائیه تشکیل شدند. دبیرخانه و مجری مصوبات این شورا وزارت اقتصاد و دارایی است

به گزارش «ازبرانو» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن این تصمیم به شرح زیر است:

در راستای اجرای اصلاح ساختار بودجه به عنوان یکی از وظایف اصلی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و تاکید مقام معظم رهبری بر تشکیل هیاتی مورد اعتماد سران سه قوه برای فروش و تولید دارایی های دولتی در جلسه 9/4/1392 با اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصاد. بدین ترتیب متن زیر به تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا رسید:

1- به منظور کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری دارایی‌های مازاد دولتی، شورای عالی بهره‌وری دارایی‌های دولتی (کلیه نهادها، سازمان‌ها، واحدها و سایر عناوین دولتی و مرتبط و تابعه از جمله: وزارتخانه‌ها، مؤسسات و دانشگاه‌ها، شرکت های دولتی مرتبط با دولت موسسات انتفاعی، بانک ها و موسسات اعتباری دولتی، شرکت های بیمه دولتی و همچنین موسسات و واحدهایی که باید در قانون ذکر یا به آنها اشاره شود، خواه قانون خود را داشته باشند یا از قوانین عمومی پیروی کنند. و مقرراتی مانند وزارت جهاد کشاورزی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی. سازمان توسعه و نوسازی جمهوری اسلامی ایران و معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و سایر شرکت‌هایی که کنترل و مدیریت آنها تحت نظر دولت یا موارد فوق است که در این مصوبه هیأت نامیده می‌شود، متشکل از متشکل از هفت نفر شامل معاون اول رئیس جمهور (رئیس هیئت مدیره)، وزیر اقتصاد و دارایی (دبیر هیات)، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور توسط وزیر امور داخله، وزیر کشور تشکیل می شود. راه و شهرسازی یک نفر نماینده رئیس شورای اسلامی و یک نفر نماینده رئیس قوه قضائیه برای انجام وظایف مندرج در بند ۲.

تبصره: دبیرخانه هیأت در وزارت اقتصاد و دارایی مستقر خواهد بود.

2- وظایف و اختیارات هیأت به شرح زیر است:

1-2. شناسایی کامل اموال غیرمنقول دولت و تعیین تکلیف آنها حداکثر ظرف مدت یک سال از طرق مختلف از جمله. واگذاری و فروش اموال مازاد و تولید با مشارکت بخش خصوصی

2-2. تایید مازاد املاک دولتی به پیشنهاد وزارت اقتصاد و دارایی

2-3. تعیین اعطای پروژه های نیمه تمام برای تملک دارایی های ثابت حداکثر ظرف مدت یک سال از طرق مختلف از جمله: اعطای امتیاز، استفاده از مشارکت دولتی و خصوصی در تکمیل و بهره برداری از پروژه ها و حذف پروژه های غیرموجه!

2-4. رفع موانع (حقوقی، تأخیر در فرآیندها، مستندسازی اموال بدون سند، تغییر هدف و …) و ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاه های اجرایی و نظارتی در زمینه واگذاری و تولید دارایی های دولتی به منظور تحقق اعتبارات تعیین شده. در قوانین بودجه سالانه از این محل

2-5. تعیین مبنا یا قیمت نهایی نقل و انتقال دارایی های موضوع این مصوبه

2-6 تصویب آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به این مصوبه شامل جزئیات روش های شناسایی، قیمت گذاری و واگذاری، فروش، تولید املاک و پروژه های نیمه تمام به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه در کنار.

تبصره 1: شناسایی، اعطای، فروش و تولید املاک شناسایی شده و پروژه های عمرانی نیمه تمام و قراردادهای مشارکت و سرمایه گذاری بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

3- کمیسیون ماده (5) قانون تشکیل شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران موظفند حداکثر ظرف مدت یک مهلت اعلام نظر قطعی کنند. ماه در مورد درخواست تغییر هدف از اموال مازاد (اموال)، ارسال شده توسط وزارت اقتصاد و دارایی. در صورت مخالفت یا عدم نظر شورای عالی، مرجع صادرکننده پروانه ساختمانی موظف است بنا به درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی با رعایت ضوابط عمومی ساختمان (سطح اشغال، تراکم و …) نسبت به صدور پروانه ساختمانی اقدام نماید. تعداد طبقات و کاربری ساختمان) منطقه مبدا، حفظ کاربری زمین.

4- وجوه حاصل از واگذاری املاک و پروژه های عمرانی نیمه تمام پس از کسر کارمزد مصوب هیئت به حساب خزانه واریز می شود. نیمی از مبالغ واریز شده به خزانه بلافاصله به حساب تملک دارایی های سرمایه ای دستگاه اجرایی مربوطه ستاد استان واریز می شود تا در بودجه مصوب هزینه شود.

تبصره 1: صددرصد مبالغ واریزی به خزانه از محل نقل و انتقال دارایی های وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید بلافاصله به حساب تملک دارایی های سرمایه ای وزارتخانه ذیربط واریز شود. و در مناطق و مناطق غیر برخوردار سرمایه گذاری کرد.

تبصره 2: با توجه به وجوه دریافتی از فروش دارایی های شرکت های دولتی، کلیه مبالغ واریز شده به خزانه بلافاصله به حساب شرکت مربوطه واریز می شود.

5- کلیه نهادهای متولی املاک مذکور موظف به اعمال مصوبات این شورا می باشند. افرادی که از اجرای دقیق و کامل دستورات شورا امتناع و یا مانع اجرای آن شوند بدون تأخیر، تعلیق یا تخفیف با ارجاع شورا به مراجع قضایی به مجازات مقرر در ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد. از کار افتاده و در شعبه ویژه خواهد بود. اعضای هیأت در ارتباط با تصمیمات خود در مورد این مصوبه از هرگونه تعقیب کیفری مصون خواهند بود و مجریان تصمیمات این هیأت نیز در حدود تصمیمات تعیین شده توسط این مصوبه از همان مصونیت مصون خواهند بود. هیئت مدیره.

6- قوانین و مقررات مغایر با این مصوبه به مدت دو سال تعلیق می شود. .

7- هیأت موظف است هر شش ماه یکبار گزارش اقدامات خود را به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران کشورها ارائه کند.

8- اعتبار این مصوبه دو سال است.

دیدگاهتان را بنویسید