ضوابط پذیرش دانشجوی بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه تهران اعلام شد

دانشگاه تهران اعلام کرد امتحانات نهایی دانش آموزان آموزش الکترونیکی (مجازی) دوره های مجازی مدارس فارابی به طور همزمان در هشت شهر قم-تهران-اصفهان-شیراز-مشهد-اهواز-کرمانشاه و تبریز برگزار می شود.

برای رشته های تحصیلی پردیس فارابی – قم، «مدرسه معارف و اندیشه اسلامی» و «مدرسه الهیات و معارف اسلامی» داشتن حجاب اسلامی با حجاب برای بانوان الزامی است.

همچنین دوره مشترک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بر اساس توافق نامه بین دانشگاه تهران و دانشگاه ایندیانا پردو واقع در شهر ایندیاناپولیس آمریکا با شرایط زیر انجام می شود.

– در نیمه اول 1403-1402 حداکثر 10 نفر در رشته مهندسی مکانیک (گرایش طراحی کاربردی) برای تحصیل در این دوره پذیرش می شوند.

– پذیرش دانشجو در این دوره به صورت نیمه متمرکز (معرفی سه برابر ظرفیت هر رشته توسط سازمان سنجش در بین متقاضیان با معدل کل 14 (چهارده) و بالاتر در مقطع کارشناسی و به صورت حضوری خواهد بود. مصاحبه دانشگاه تهران).

– در صورت رعایت کلیه ضوابط اعلام شده توسط دو دانشگاه، فارغ التحصیلان این دوره دو مدرک مجزا از دو دانشگاه دریافت خواهند کرد.

– طول دوره بالاتر معمولاً دو سال و نیم (شامل پنج ترم تحصیلی) است که دو سال و نیم اول آن در دانشکده های فنی دانشگاه تهران و سه سال و نیم آینده در ایندیانا برگزار می شود. دوره های دانشگاه پردو در آمریکا در ایران به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد.

– در صورت نیاز، دانشجویان جهت شرکت در کلاس های تقویت زبان انگلیسی به دانشکده زبان های خارجی دانشگاه تهران معرفی خواهند شد.

– در پایان سال اول تحصیل، دانشجویان مشروط بر گذراندن حداقل 12 واحد درسی و کسب حداقل نمره 14 از 20 برای هر دوره و کسب حداقل نمره 79 در تافل واجد شرایط ورود به دانشگاه ایندیانا هستند. آزمون (IBT) یا حداقل نمره 5.6 در آزمون آیلتس پردو را دریافت خواهند کرد. طبق قرارداد بین دو دانشگاه، این دانشجویان نیازی به شرکت در آزمون GRE نخواهند داشت.

– از مجموع واحدهای گذرانده شده در دانشکده های فنی دانشگاه تهران، 12 واحد با هماهنگی دانشگاه ایندیانا- دانشگاه پردو قابل انتقال به این دانشگاه می باشد. بدیهی است کلیه واحدهای گذرانده شده در دانشکده های فنی دانشگاه تهران جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه تهران لحاظ خواهد شد.

– تعریف، راهنمایی و ارزشیابی پروژه کارشناسی ارشد دانشجویان این دوره ها به صورت مشترک توسط اساتید دو دانشگاه انجام خواهد شد.

– دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه ایندیانا-پوردو، ملزم به بازگشت به ایران و تکمیل مراحل فارغ التحصیلی در دانشگاه تهران هستند.

– دانشجویان تا پایان فارغ التحصیلی خود در دانشگاه تهران مدرکی از هیچ دانشگاهی دریافت نخواهند کرد.

– دانش آموزانی که نمره تافل (IBT) آنها بین 79 تا 99 یا نمره آیلتس آنها بین 5.6 تا 7 در زمان عزیمت به آمریکا باشد، باید در آزمون سطح زبان در نیمه اول سال تحصیلی در آمریکا شرکت کنند. بر اساس نمره آزمون تعیین سطح، ممکن است این دانشجویان ملزم به گذراندن یک یا چند درس انگلیسی در آن دانشگاه باشند.

– دانشجویانی که نمره تافل (IBT) آنها 100 به بالا و یا نمره آیلتس آنها 7.5 یا بالاتر باشد از شرکت در آزمون سطح زبان و شرکت در دوره های زبان انگلیسی معاف خواهند بود.

– هزینه دوره در مدت تحصیل دانشجویان در داخل کشور به صورت ریالی و معادل شهریه دانشجویان پردیس های خودگردان دانشگاه تهران در همان واحد محاسبه و دریافت می شود. رشته و سطح و با مکانیزم یکسان (ترکیب شهریه ثابت و متغیر).

– هزینه دوره در طول مدت تحصیل در دانشگاه ایندیانا-پردو توسط این دانشگاه به دلار و بر اساس ضوابط اعلام شده در سایت این دانشگاه دریافت می شود.

– دانشجویان این دوره که شرایط لازم برای رفتن به آمریکا را داشته باشند از 25 درصد تخفیف شهریه عادی دانشجویان خارجی (اعلام شده در وب سایت دانشگاه ایندیانا-پوردو) برخوردار خواهند شد. این دانشجویان همچنین مجاز خواهند بود برای کمک هزینه های متعارف در قالب دستیار آموزشی یا دستیار پژوهشی بر اساس مقررات دانشگاه ایندیانا-پوردو درخواست دهند.

– در هر صورت تصمیم گیری در مورد هر نوع بورسیه تحصیلی کاملاً به صلاحدید دانشگاه ایندیانا-پردو خواهد بود و هزینه های رفت و آمد و اقامت در ایالات متحده به طور کامل بر عهده دانشجویان خواهد بود و دانشگاه ایندیانا-پوردو متعهد به ارائه خوابگاه می باشد. برای دانش آموزان مسئولیتی نخواهد داشت

– هزینه تخمینی زندگی در شهر ایندیاناپولیس از طریق وب سایت دانشگاه ایندیانا پردو قابل دسترسی است.

– دانشگاه ایندیانا پردو دانشجویانی را که شرایط اعزام به آمریکا را داشته باشند به یکی از کنسولگری های آن کشور در منطقه معرفی و هماهنگی های لازم را برای صدور ویزا برای این دانشجویان انجام خواهد داد.

-دانشجویانی که به دلیل رد ویزای دولت آمریکا نتوانند به این کشور بروند (به شرطی که اقدامی عمدی منتهی به رد ویزا انجام نداده باشند)، تحصیل خود را در پردیس البرز دانشگاه تهران به پایان خواهند رساند. کلاس ها در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می شود. این دانشجویان فقط از پردیس البرز دانشگاه تهران مدرک دریافت خواهند کرد.

– دانشجویان در مدت تحصیل در ایران مشمول مقررات آموزشی دانشگاه تهران خواهند بود و در مدت تحصیل در دانشگاه ایندیانا-پوردو مشمول مقررات آموزشی آن دانشگاه خواهند بود.

شرایط بورسیه شرکت ارتباطات سیار ایران (پیوست 1) این است که پذیرش دانشجو در این دوره مستلزم قبولی در آزمون مصاحبه می باشد. بخشی از دوره تحصیلی همراهان به صورت فعالیت روزانه در گروه همراه اول خواهد بود که به صورت تمام وقت محسوب می شود و حقوق مربوطه را به این دانشجویان پرداخت خواهیم کرد. این دانشگاه در نیمسال دوم خوابگاه ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید