طالبان: ما فشار خارجی را نمی پذیریم


ساعت: 19:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891048

وزیر دفاع طالبان گفت: ما خواهان تعامل، توسعه اقتصادی و سیاسی به قیمت زیر سوال بردن استقلال افغانستان نیستیم و خواسته های هیچکس را بر خلاف منافع ملی نمی پذیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی محمد یعقوب مجاهد وزیر دفاع دولت موقت طالبان امروز (جمعه، 28 اسد) در مراسم بزرگداشت صد و سومین روز استقلال افغانستان گفت: در حالی که روز استقلال ملی را جشن می گیریم، افغانستان واقعا آزاد و مستقل است.

وزیر دفاع طالبان با بیان اینکه ما از نظر نظامی، سیاسی و اقتصادی به کسی وابسته نیستیم، افزود: مشکلات سیاسی و اقتصادی وجود دارد، اما نمی توانیم دستورات کسی را بر خلاف ارزش های اسلامی بپذیریم.

وی افزود: تلاش های زیادی برای تفرقه انداختن افغان ها به نام نژاد و زبان صورت می گیرد، اما مردم افغانستان باید از این مشکل درس گرفته و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

این مقام ارشد طالبان ادامه داد: مردم افغانستان باید گذشته را فراموش کنند و برای آینده ای بهتر با یکدیگر متحد شوند.

در همین حال، هبت الله آخوندزاده رهبر طالبان در نشست یک روزه در قندهار گفت: کشورهای جهان به نام حقوق بشر به دنبال همکاری و مشروعیت بین المللی هستند تا طالبان را برای عدم اجرای محدودیت های شرعی تحت فشار قرار دهند.

وی با بیان اینکه معامله با آمریکا برده داری است، افزود: در معاهده دوحه چیزی مبنی بر اعمال محدودیت های الهی وجود ندارد، اما ما حاضریم بر اساس شرع اسلام با آمریکا مبارزه کنیم.

رهبر طالبان با بیان اینکه آمریکا در تلاش است تا دموکراسی را در جهان حاکم کند، اما در افغانستان جایی برای دموکراسی نخواهد بود، گفت: اگر تعامل با کشورهای خارجی خلاف شرع باشد، زیرا هدف جهاد اجرای احکام اسلامی است. مردم راه خود را از طالبان پیدا خواهند کرد، آنها تجزیه خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید