طرح ارزشیابی معلمان تا پایان آذرماه مشخص می شود

وی افزود: در دولت سیزدهم ستاد اجرایی سند تحول و آموزش همه جانبه در مدارس در حال پیگیری است و پیش بینی می شود در این چهار سال بسیاری از این اهداف محقق شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پس از اجرای دوره تربیت رهبران تحول، دوره های آموزشی برای 1500 معلم جوان از سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد و امیدواریم شاهد اجرای طرح های آموزشی باشیم. مفاد این سند در مدارس مناطق مختلف کشور.

بابایی در خصوص طرح نظام ارزشیابی معلمان ادامه داد: طرح ارزشیابی معلمان در سال 1392 برای ارتقای نظام آموزشی و منزلت معلمان و بهبود وضعیت معیشتی معلمان در دستور کار قرار گرفت که متاسفانه 11 سال مورد بی توجهی قرار گرفت، اما خوشبختانه با پیگیری و حمایت دولت سیزدهم؛ این سوال در 11 ماه گذشته به نکات خوبی رسیده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه قوانین خوبی در شورای اسلامی تصویب و در شورای نگهبان تصویب شده و از نظر آیین نامه و دستورالعمل به نقطه خوبی رسیده ایم.

بابایی تصریح کرد: در یک ماه گذشته در ابتدای خدمت تدریس 80 درصد معلمان رتبه اول را کسب کردند و 20 درصد مابقی تا پایان آذرماه انجام می شود و معوقات معلمان از ویل. 8 ماه پرداخت شود


رشد 40 درصدی ایجاد فضاهای ورزشی در مدارس سراسر کشور

وی با اشاره به رشد 40 درصدی ایجاد فضاهای ورزشی در مدارس، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تلاش کرده ایم اقدامات قابل توجهی برای جذابیت بیشتر مدارس انجام دهیم، به طوری که سال گذشته 2100 فضای جدید ورزشی درون مدرسه ای به مدارس اضافه شد. و در حوزه آموزش نیز کمپین های جدی مانند تئاتر، سرود و بازی های مدرسه ای در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سهم کشور در تجهیز هنرستان ها 2 هزار میلیارد تومان بود که در دوره گذشته محقق شد و تلاش می کنیم تجهیز هنرستان ها را در دستور کار قرار دهیم تا گسترش یابد. آموزش مهارت ها

بابایی اذعان داشت: در بهمن ماه سال گذشته حدود 60 هزار دانشجو در راستای آموزش های مهارتی آموزش خبرنگاری را فرا گرفتند و این دانشجویان می توانند در آینده نیروهای خوبی برای اخبار، روزنامه ها و صداوسیما باشند.

وی با اشاره به وجود 120 هزار مدرسه در کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته خیرین مدرسه ساز با سه هزار و 400 میلیارد تومان در کشور از طرح مدرسه سازی حمایت کردند و امسال نیز بیش از 8 هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص دادند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از نوسازی 9 هزار کلاس درس و 1600 مدرسه و فضای آموزشی در 7 ماه گذشته خبر داد و گفت: متعهد هستیم تا پایان دولت تمام مدارس بتنی و سنگی مناطق صعب العبور را گرد هم آوریم. “

بابایی در پایان گفت: امروزه گرایش به سمت رشته های علمی پایه کاهش یافته است، اما با توجه به اهمیت این رشته، سعی داریم با توجه به اهمیت این رشته و فضای کاری جامعه، این گرایش را تغییر دهیم، هرچند بسیاری از تغییر ذائقه، فضای حاکم بر جامعه و فضای رسانه ای است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید