طرح اصلاح سیاست های ارزشیابی و پذیرش در دانشگاه ها به تصویب نهایی رسید


ساعت: 21:44
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844304

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از جلسات متعدد بررسی، سرانجام طرح اصلاح و نهایی کردن سیاست‌های ارزشیابی و پذیرش دانشجو را به تصویب رساندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از جلسات متعدد بررسی، سرانجام طرح اصلاح و نهایی کردن سیاست‌های ارزشیابی و پذیرش دانشجو را به تصویب رساندند.

در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، سیاست‌های آموزشی و ارزشیابی و پذیرش، رعایت عدالت آموزشی به منظور ایجاد فرصت‌های برابر برای ورود دانشجویان محروم به دانشگاه به‌ویژه رشته های پرطرفدار دانشگاهی بررسی و تصویب شده است. فینال رسید

همچنین اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه مباحث خود برای اصلاح شیوه سنجش و پذیرش دانشجویان ورودی به دانشگاه، به منظور کاهش فشار روانی ناشی از انتصاب آنان به ۱۲ سال آموزش در ورودی ۴ ساعته پرداختند. امتحان. درصد را به 40 درصد کاهش داد. به ترتیب 60 درصد سنجش توانایی تحصیلی دانش آموزان بر اساس سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان تعیین می شود.

سیاست های جدید به تدریج در مدت 4 سال اجرا می شود، به طوری که در سال های 1402 و 1403 فقط نتایج تحصیلی سال دوازدهم دانش آموزان، در سال 1404 نتایج تحصیلی سال های یازدهم و دوازدهم و در سال 1405 نتایج تحصیلی مشخص می شود. میانگین نمرات سال دهم تا دوازدهم است که سهم 60 درصدی نتایج تحصیلی در ارزشیابی و پذیرش دانشجو در دانشگاه خواهد بود.

بر این اساس آزمون ورودی سالی دو بار و تنها توسط دوره های تخصصی هر رشته با سهم 40 درصدی در سنجش توان علمی داوطلبان ورودی به دانشگاه برگزار می شود.

همچنین دانش آموزان برای ارتقای نمرات و عملکرد تحصیلی خود تا 10 بار مجاز به شرکت در امتحانات دوره های دهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه خواهند بود.

جزئیات دقیق ضوابط جدید سنجش و پذیرش دانشجو متعاقباً از سوی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید