طرح اقدام متقابل با تصویب پارلمان اروپا در پارلمان اعلام شد

ساعت: 14:27
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923648

طرح «اقدامات متقابل منطبق با مصوبات پارلمان اروپا با رعایت صیانت از قانون اساسی و منافع و حقوق ملت ایران» در شورای اسلامی شهر ابلاغ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طرح «اقدامات متقابل منطبق با مصوبات پارلمان اروپا با رعایت صیانت از قانون اساسی و منافع و حقوق ملت ایران» در شورای اسلامی شهر ابلاغ شد.

این طرح در پایان جلسه علنی روز یکشنبه شورای اسلامی شهر در حالی اعلام شد که صبح امروز پارلمان اروپا در جلسه غیرعلنی با حضور وزیر امور خارجه و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قطعنامه ای صادر کرد. قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی مورد نظر اتحادیه اروپا.

این طرح در حالی اعلام شد که صبح امروز نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی با حضور وزیر امور خارجه و فرمانده کل سپاه درباره اقدام پارلمان اروپا برای صدور قطعنامه برای قرار گرفتن نام سپاه در لیست بحث و تبادل نظر کردند. گروه های تروریستی اتحادیه اروپا

پیش از این طرح، الحاق نام سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی توسط آنا فوتیگا، نماینده محافظه‌کار لهستانی در پارلمان اروپا پیشنهاد شد و در جریان رای‌گیری روز چهارشنبه 7 دی ماه به گزارش مذکور اضافه شد. این اصلاحیه از شورای اروپا خواسته است که سپاه پاسداران و نیروهای زیرمجموعه آن از جمله نیروی بسیج و نیروی قدس سپاه را در فهرست افراد، گروه ها و نهادهای دخیل در اقدامات تروریستی (فهرست تروریستی اتحادیه اروپا) قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید