طرح تفصیلی 5 شهر مازندران در مرحله ابلاغ است/ 15 شهر تا پایان سال آینده دارای طرح تفصیلی می شوند.


ساعت: 12:07
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919980

محمد نظری با بیان اینکه مراحل قانونی ابلاغ طرح تفصیلی 5 شهر مازندران در حال انجام است، گفت: تا پایان سال 1402 تمامی 15 شهر مشمول سامانه طرح های جامع و تفصیلی استان دارای طرح تفصیلی مصوب می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد نظری در گفتگو با بلاگ; وی در خصوص وضعیت طرح های توسعه شهری در استان مازندران گفت: استان مازندران در حال حاضر دارای 63 شهر است و برای 36 شهر طرح تفصیلی ابلاغ شده که 6 طرح مربوط به بعد از سال 1396 است.


وی افزود: طرح های جامع اولین سطح از طرح های توسعه شهری است که نحوه استفاده از زمین برای مصارف مختلف در محدوده شهری با افق بلندمدت 10 تا 15 ساله را تعریف می کند و حوزه های بهسازی و نوسازی را در اولویت قرار می دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و مفاد طرح‌های جامع و بر اساس حریم ثبتی و ملکی وضعیت دقیق راه‌ها، گره‌ها و تقاطع‌های سطح شهر و جدای از محلات را مشخص می‌کند. واقع در آن و اولویت های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعریف می کنند.

نظری با بیان اینکه طرح تفصیلی 5 شهر استان به تصویب کمیسیون ماده 5 رسیده و مراحل قانونی ابلاغ آن در حال انجام است، تصریح کرد: مرحله اول طرح تفصیلی 6 شهر دیگر تکمیل و مرحله دوم طرح تفصیلی 6 شهر دیگر انجام شده است. مرحله انجام مطالعات در دستور کار است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود قرارداد طرح تفصیلی 8 شهر دیگر استان در سال های 1401 و 1402 منعقد شود، تاکید کرد: علاوه بر این موارد، روند بازنگری طرح جامع شهرستان بابلسر و شهرستان جویبار نیز انجام شده است. آغاز شده و طرح کلی طرح شهر بابلسر با رویکردهای نوین و احیا کننده شهر در حال تهیه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 1402 تمامی شهرهای مشمول سامانه طرح های جامع و تفصیلی استان در مجموع 15 شهر دارای تفصیلی مصوب خواهند بود. طرح.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید