طرح جامع توسعه بنادر دیلم، گناوه و ریگ آغاز شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سپاس؛ محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: طرح جامع سه بندر شمالی این استان شامل دیلم، گناوه و ریگ برای تثبیت معیشت و اشتغال مردم در این بنادر اجرا شد. . استان نیز در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر مطالعات در حال انجام است.

شکیبی نسب افزود: با توجه به تاثیر زیاد بنادر کوچک بر اقتصاد و معیشت بندری ها، توسعه آنها در اولویت راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: طرح جامع بنادر شمال استان در سه دوره پنج ساله برنامه ریزی شده است و امیدواریم در سال پایانی برنامه، بنادر دیلم، گناوه و ریگ آغاز تجارت منطقه ای با کشورهای خلیج فارس خواهد بود.

وی بیان کرد: هم اکنون پیمانکار لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ انتخاب شده و عملیات لایروبی این کانال همزمان با هفته دولت آغاز می شود.

شکیبی نسب گفت: لایروبی کانال بندر گناوه برای تسهیل ورود کشتی ها تا سقف پنج هزار تن و بندر دیلم تا سقف یک هزار تن هم اکنون مراحل مقدماتی خود را طی می کند و پیش بینی می شود تا چند ماه آینده مقدمات آن فراهم شود.

وی در خصوص بنادر جنوبی استان نیز اظهار داشت: برای این بنادر برنامه ریزی های ویژه ای در دستور کار قرار دارد و با توجه به در پیش بودن مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر، به دلیل نزدیک بودن این بندر به میزبان، تمرکز ویژه بر بندر دیر است. کشور جام جهانی قهرمانی..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید