طرح جبران خسارت و تثبیت یادگیری برای 20000 دانش آموز مقطع ابتدایی اجرا شد


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897587

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 20 درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم و 20 هزار دانش آموز ابتدایی مشمول طرح جبران و تثبیت یادگیری هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; علی اسماعیلی صبح امروز در دومین نشست سازمان امور جوانان استان زنجان با بیان اینکه ما یکی از نهادهایی هستیم که در ایام تابستان در استان کم خدمت هستیم، اظهار داشت: متاسفانه دانش آموزان از جمله موسساتی هستند که می توانند دریافت کنند. کمک می کنند، اما از کمک به ورزش و جوانان محروم هستند.

وی با اشاره به دستگاه هایی که در اجرای برنامه های تابستانی به آموزش و پرورش کمک کرده اند، گفت: تعاملات زیادی با سپاه داشته ایم و برنامه های مشترک زیادی را اجرا کرده ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را یکی از مهم ترین بخش های کار ما عنوان کرد و تصریح کرد: غنی سازی اوقات فراغت یکی از مهم ترین دغدغه های آموزشی آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اجرای طرح جبرانی و تثبیت آموزش و پرورش گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان از محل وام های ملی اجرا شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در طرح جبران و تجمیع برنامه درسی 20 درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم و 20 هزار دانش آموز ابتدایی محقق شده است، ادامه داد: فعالیت غنی سازی اوقات فراغت تعلیم و تربیت در 6 محور آموزشی و تربیتی آن است. در سند است تغییر بنیادی مذکور تدوین شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دبیرخانه سراسری فعالیت های تابستانی در استان زنجان مستقر است، خاطرنشان کرد: در سامانه اقبال 60 درصد دانش آموزان تحت پوشش برنامه های غنی سازی اوقات فراغت قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه طرح مزرعه تابستانی من برای دانش آموزان روستایی اجرا شد و کارشناس راهنمایی جهاد کشاورزی در کنار این دانش آموزان حضور داشت، افزود: کاشت، کاشت و برداشت توسط دانش آموزان در زمین کوچکی انجام شد. . .

وی با اشاره به تعداد کانون های تابستانی اداره کل آموزش و پژوهش گفت: 498 مرکز فعالیت تابستانی فعال بوده است.

اسماعیلی با بیان اینکه بیش از 76 هزار دانش آموز از اردوهای تابستانی بازدید و از برنامه ها استفاده کرده اند، افزود: متاسفانه اولین اردوی زیارتی به دلیل مشکلات مالی محقق نشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید