«طرح جوانان جمعیت» ضامن توسعه پایدار کشور/ غبار فراموشی بر سیاست های مشترک جمعیت


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839638

امروز برای همه علاقمندان به آینده ایران، مسئله جمعیت یک موضوع اساسی و کلیدی است و همگان بر لزوم پرداختن به آن تاکید دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، یکی از مهم ترین سرمایه های یک کشور، جمعیت جوان آن است و به طور کلی بحث جمعیت موضوعی حساس است که ارتباط مستقیمی با توسعه، پیشرفت و اقتدار ملی یک کشور دارد.

در این راستا سیاست های کلی جمعیت در 14 بند توسط رهبر معظم انقلاب و پس از مشورت با شورا به تشخیص مناسب بودن همه دستگاه ها و تاکید بر لزوم هماهنگی و تقسیم کار بین نظام و دستگاه های ذیربط پرداخته شده است. برای اجرای صحیح آن

به طور کلی این قانون با هدف حمایت از جوانان در آستانه ازدواج یا زوج های جوان، زوج های نابارور و پیشگیری از ناباروری، حمایت از مادران در دوران بارداری، زایمان و شیردهی، ارتقای کیفیت زایمان طبیعی و فراهم کردن شرایط برای آن، حمایت از خانواده ها در نظر گرفته شده است. با داشتن سه فرزند یا بیشتر، حمایت مالی برای تولد دوقلو، حمایت از مادران شاغل، دانش‌آموز، دانش‌آموز و حتی بیکار، در این راستا فراهم کردن شرایط اقتصادی و اجتماعی خانواده و انجام اقداماتی در زمینه آموزشی و فرهنگی.

بحث جمعیت بسیار مهم است و نیاز به نظارت جدی دستگاه های اجرایی دارد و در این راستا باید موضوع زاد و ولد مهم تلقی شود و جمعیت از پیری هراس داشته باشد، بر موضوع جمعیت تاکید کردند و بارها به موضوع ازدواج جوانان اشاره کردند. و راهکارهای تسهیل آن و موضوع زایمان و جلوگیری از گذار کشور به جمعیت سالمند.

امروز برای همه کسانی که نگران آینده ایران هستند و آینده نگری دارند، مسئله جمعیت یک موضوع اساسی و کلیدی است و برای هشدار به این نکته و زنگ خطری که در این زمینه زده شده، هفته ای به نام هفته ملی جمعیت نامگذاری شده است. ، زیرا اگر روند رشد نامطلوب فعلی تغییر نکند، طی 30 سال آینده با پیری جمعیت در کشور مواجه خواهیم شد.


برای افزایش جمعیت خانواده ها باید سیاست های فرهنگی گسترش یابد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در همین راستا با تاکید بر اصلاح سیاست های جمعیتی با محوریت افزایش جمعیت گفت: موضوع جمعیت یکی از مهم ترین موضوعاتی است که رهبری به آن اشاره کرده اند چرا که تنها موضوع است. مشکلی که جامعه را تهدید می کند و کشور را با خطر بزرگی مواجه می کند.»

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان اینکه سیاست های فرهنگی برای افزایش جمعیت در بین خانواده ها باید گسترش یابد، افزود: اگر تولد فرزندان مانند گذشته ادامه یابد، جمعیت جوان جامعه کاهش می یابد که این بیشترین میزان است. خسارت به دولت.»

وی گفت: فرهنگیان باید موضوع زایمان را پرورش دهند و دستگاه های اجرایی باید طرحی را تصویب و اجرا کنند و آن را اجرا کنند و طرح جوان سازی جوانان نیز باید به سرعت توسط مسئولان اجرایی شود تا جامعه جوان و رشد جمعیت با قوت اعمال شود. “

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: جمعیت مهمترین افت یک کشور است چرا که اگر جمعیت پیر در جامعه باشد دشمنان به راحتی به کشور ضربه می زنند.


نیروی کار کارآمد جامعه را به سمت رشد سوق می دهد

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم افزایش جمعیت کشور گفت: کودک باید مناسب تری بگیرد. معیارهای.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر از دیرباز می افزاید: در این راستا وظیفه رسانه های جمعی اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی تشویق مردم به ویژه نسل جوان به ازدواج و فرزندآوری است. در این میان رادیو به عنوان رسانه همه کم تحرک و مؤثر نقش اساسی و مهم تری دارد.

وی همچنین نقش خانواده در رشد جمعیت را یکی از عوامل بلامنازع برشمرد و گفت: خانواده ها برای افزایش تعداد فرزندان می توانند فرهنگ سازی را در بین جوانان خود در اولویت قرار دهند و با ارائه دلایل منطقی سعی در تشویق جوانان به فرزندآوری داشته باشند. .

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، ذهنیت نادرست کاهش جمعیت از اواخر دهه 70 را مشکل بزرگ خانواده ها دانست و گفت: این ذهنیت باید در بین خانواده ها از بین برود و از این رو «و بالاتر از همه». رادیو چیزی است که بزرگان خانواده را از آسیب های کاهش جمعیت در آینده آگاه می کند.»

وی تاکید کرد: جامعه باید بپذیرد که نیروی انسانی کارآمد موجب رشد جامعه در آینده خواهد شد و مبنای این امر نیز داشتن خانواده های پرجمعیت و توانمند در عرصه های مختلف است. این امر باید با روش های مختلف و فرهنگ سازی مناسب وارد ذهن مردم شود تا اثر مطلوب و مناسبی داشته باشد.


سیاست های مشترک برای جمعیت باید در نظر گرفته شود

یک کارشناس مسائل اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ما در این خصوص با تاکید بر اهمیت رسیدگی به معضل جمعیت گفت: موضوع جمعیت به عنوان یکی از سیاست های اصلی کشور باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

عبدی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد در شرایط کنونی جامعه رو به پیری است، گفت: برای مقابله با این وضعیت باید بر زایمان تاکید شود و سیاست هایی برای تشویق مردم به بچه دار شدن تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع سبک زندگی در تک فرزندی یا نبود زوج نقش داشته است، گفت. هشدار دهد.

این کارشناس اجتماعی همچنین با اشاره به اینکه بیکاری یکی از دلایل کمبود فرزند در خانواده هاست، تصریح کرد: مسئولان نیز باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند چرا که بسیاری از زوج های جوان به دلیل مشکلات مالی تمایلی به بچه دار شدن ندارند.

روند فعلی رشد و پیری جمعیت زنگ خطری در چند سال اخیر است و بنابراین برای جلوگیری از این وضعیت، کارکنان باید برنامه ریزی درست، دقیق و دقیق داشته باشند و موانع زایمان را برطرف کنند. باید با فرهنگ سازی و اتخاذ سیاست های تشویقی در این زمینه گام های اساسی برداریم تا در آینده نزدیک با این چالش جدی جمعیتی مواجه نشویم.

دستگاه های مسئول نیز باید اقدامات لازم را برای اجرای سیاست های کلی مقام معظم رهبری انجام دهند که متأسفانه مغفول مانده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید