طرح رتبه بندی معلمان امسال اعمال نمی شود

طرح رتبه بندی معلمان امسال اعمال نمی شود

شهرام جمالی، معلم و کارشناس آموزش و پرورش با اشاره به اختصاص 25 هزار میلیارد تن برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان در سال آینده، گفت: ردیف مستقل و بودجه معین اما همانطور که ردیف بودجه طبقه بندی در جدول آمده است. 9، بخش اعتبارات متفرقه، همچنان نگرانی در مورد نحوه توزیع این بودجه وجود دارد.

وی افزود: اگر این ردیف از جدول وام های مختلف از مجلس حذف نشود و اعتبار آن به ردیف اصلی بودجه ادارات کل استان ها اضافه نشود، باز هم موضوع رتبه بندی اولویت اجرا نخواهد داشت. سال آینده است و می توان به بهانه کمبود منابع تامین کرد.» بودجه دائماً در اجرای آن تاخیر می اندازد یا رتبه بندی را به صورت ناقص و مرحله ای انجام می دهد.

این کارشناس آموزش و پرورش گفت: دولت دوازدهم در سال گذشته پیشنهاد بودجه برای رتبه بندی یک بند در تبصره 2 لایحه بودجه 1400 به نام بند «واو» را مطرح کرد؛ وی گفت: منابع این بند غیرقابل اعتماد است و «اما» و «اما» زیادی برای همه دولت ها وجود دارد که آنها را اجرا کنند.

به گفته وی، شایان ذکر است که کمیسیون تلفیق بودجه 1400 نیز همین بند «وای» را برای تامین رتبه بندی بودجه تصویب کرد و اکنون دولت سیزدهم با وجود کمبود اعتبار برای اجرای این بند، دلیل عدم اجرای این بند است. -انطباق رتبه بندی معلمان در سال جاری، اما همچنان به دنبال منابع مالی برای رتبه بندی خارج از خط اصلی بودجه حقوق و دستمزد است.

جمالی ادامه داد: به عبارت دیگر، دولت ماهیت رتبه بندی بودجه و نحوه توزیع آن را مانند بودجه هایی مانند تربیت معلم یا پاداش بازنشستگی دیده است، یعنی هر زمان که بودجه تامین شود، پرداخت می کند. بودجه رتبه بندی باید ماهانه همراه با حقوق و مزایای پرداخت شود، به نظر می رسد کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در بررسی بودجه آموزش و پرورش نسبت به رفع ابهام و تعیین تکلیف این موضوع اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از نکات رتبه بندی بودجه زمان اجرای آن است که با شرایط مصوب مجلس و در صورت تصویب در هیات امنا دولت موظف به اجرای این قانون مورخ 31 شهریور 1400 خواهد بود، گفت: این قانون در 31 شهریور 1389 اجرا می شود. 1500 میلیارد تن در نیمه دوم سال جاری به این معناست که دولت باید به طور متوسط ​​ماهانه بیش از 2000 میلیارد تن برای اجرای رتبه بندی اختصاص دهد که در خوش بینانه ترین حالت و اگر فرض کنیم تا پایان آذرماه تصویب شود. رتبه بندی کلیه مراحل قانونی (تصویب شورا) در صورت ابلاغ قانون به آموزش و پرورش و تنظیم اجرائیه و ابلاغ به استان ها و ابلاغ کتبی اسناد، دولت موظف است معوقات سه ماهه را پرداخت کند. حقوق ماهیانه معلمان

در این صورت دولت در پایان ماه جاری باید حدود 8.3 هزار میلیارد تن علاوه بر حقوق جاری معلمان پرداخت کند. بدیهی است شرایط این پرداخت در ماه‌های پایانی سال برای دولت سخت‌تر خواهد بود و این شواهد حاکی از آن است که توانایی رسیدن به رتبه امسال را باید بسیار ضعیف و تقریباً منتفی دانست و اگر دولت برای هر دلیل اینکه بر اساس مصوبه مجلس برای نیمه دوم سال جاری نمی توان تومانی اعطا کرد و تا قبل از پایان امسال مجلس باید موظف شود این وام را در قالب بدهی و در بودجه سال آینده عملیاتی کند. مازاد بر وام

جمالی از سوی دیگر، تعیین بودجه 12 هزار و 500 میلیارد تنی برای اجرای رتبه بندی در اواسط سال جاری را به معنای نیاز به بیش از 25 هزار میلیارد تن اعتبار برای سال آینده دانست. رتبه استثنایی، قطعا بودجه بیشتری نیاز است و مشخص نیست وام 25 هزار میلیارد تنی بر چه اساسی تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید