طرح رتبه بندی معلمان چند بار تغییر کرده است؟

طرح رتبه بندی معلمان چند بار تغییر کرده است؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال ابلاغ ضوابط رتبه بندی معلمان در جلسه دولت در هفته جاری، گفت: اعلام می شود.

علیرضا منادی در زمان اجرای قانون رتبه بندی معلمان گفت: لایحه رتبه بندی معلمان در 25 اسفند 93 از سوی دولت وقت تقدیم مجلس شد و نزدیک به یک سال است که روی آن کار شده است. سرانجام در اواخر دهه 1400 به تصویب شورای نگهبان رسید.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این قانون، وزارت آموزش و پرورش یک ماه فرصت دارد تا آیین نامه اجرایی تدوین کند، افزود: بر این اساس آیین نامه رتبه بندی معلمان در 23 فروردین ماه سال جاری تقدیم هیئت وزیران شد. کمیته مشترک». کمیسیون اصلی دولت نیز آئین نامه دو معاونت برنامه، بودجه و اشتغال را ارجاع داد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در بررسی آیین نامه رتبه بندی معلمان حدود 26 تغییر ایجاد شده تا در نهایت آیین نامه ای روان و خوب تدوین شود، گفت: امروز دومین جلسه شورای عالی رتبه بندی معلمان برگزار می شود. دولت.کمیسیون به هیأت وزیران ارسال می شود و پس از آن هیئت دولت آیین نامه را اعلام می کند و ممکن است در جلسه روز چهارشنبه دولت اعلام شود. سپس تا پایان خردادماه این عناوین از سوی هیأت های نظارت بر اساس ثبت نام معلمان که شامل 830 هزار نفر می شود، اعلام می شود.

منادی با تاکید بر اینکه “زمان اجرای رتبه بندی از 31 شهریور 93 آغاز می شود” گفت: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای رتبه بندی در بودجه امسال 38 هزار میلیارد تومان است و برای اجرای رتبه بندی بودجه در نظر گرفته شده است. از شهریور سال گذشته

وی زمان افزایش حقوق معلمان را تصریح کرد: افزایش حقوق باید همزمان با رتبه بندی می شد، اما اکنون افزایش 10 درصدی بودجه مصوب کارکنان کشوری برای معلمان اعمال می شود و زمانی که رتبه بندی اعمال شود، موضوع خواهد شد. اعمال به حقوق .

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه مطالبات معلمان پیوست آیین نامه رتبه بندی معلمان و معوقه ها از 31 شهریور ماه 93 محاسبه و پرداخت می شود، افزود: حقوق کارکنان از محل حقوق کارکنان اخذ و محاسبه می شود. تعیین اقلام، بنابراین میزان افزایش بر اساس رتبه بندی و افزایش 10 درصدی کارکنان دولت از یک میلیون و 700 هزار تن به حدود پنج میلیون و 500 هزار تن خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش ۲۴ فروردین آیین نامه رتبه بندی کابینه را ارائه کرد. رتبه بندی معلمان طرحی است که برای بهبود کیفیت آموزش و همچنین بهبود شرایط زندگی معلمان طراحی شده است. اگرچه زمزمه های رتبه بندی معلمان از سال 97 به گوش می رسد، اما در چند ماه اخیر وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی و تصمیم گیری پیش نویس قوانین این طرح برای تمامی معلمان رسمی و پیمانی بوده است.

این طرح به تصویب مجلس شورای اسلامی و تقدیم هیات امنا شد که ایراداتی به لایحه معلمان و اختصاص 40 هزار میلیارد تن برای اجرای این طرح در نیمه دوم سال 1400 و 1401 وارد شد.

دیدگاهتان را بنویسید