طرح رتبه بندی معلم در یک مرحله / امکان حذف ارز 4200 تومانی از حیوانات درج شده وجود دارد.

اجرای پروژه بیمارستان 1000 تختخوابی به کندی پیش می رود

سخنگوی کمیسیون صنعت و معدن با اشاره به وضعیت اخیر بیمارستان 1000 تختخوابی استان قزوین ادامه داد: این پروژه در حال انجام است اما روند کندی پیش می رود و اعتبارات تخصیص یافته برای رفع مشکلات کافی نیست.

وی گفت: برآوردهایی مانند سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تنی برای احداث بیمارستان 1000 تختخوابی توسط بانک پاسارگاد انجام شده است اما همچنان موانعی وجود دارد و این پروژه هنوز اجرایی نشده است.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس گفت: برای اجرای پروژه ها نباید تنها به دنبال اعتبارات دولتی باشیم زیرا ظرفیت این بخش محدود است بلکه باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

عباسپور افزود: برخی اظهارنظرها و نظرات منجر به حذف پروژه بیمارستان 1000 تختخوابی از مجمع شد و این پروژه هنوز اجرایی نشده و تقریباً منتفی است.

سخنگوی کمیسیون صنعت و معدن مجلس یازدهم در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حمایت مجلس از بخش کشاورزی گفت: دام، طیور و باغات نیازمند توجه ویژه هستند.

امکان حذف ارز 4200 تومانی از حیوانات تعبیه شده

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین افزود: مجلس تصور خوبی از بخش کشاورزی دارد و این بخش به صورت سالانه در وزارت کشاورزی و مکانیزاسیون آبیاری قرار می گیرد. از سوی دیگر دولت 85 درصد از وام بلاعوض این وزارتخانه را برای استفاده بهینه از آبیاری اعطا می کند.

عباسپور می‌داند که سایر حمایت‌های مالی از جمله ایجاد موانع برای تولید به بخش کشاورزی ارائه می‌شود. وی گفت: مجلس امسال مصوبات و وام های مناسبی را برای کشاورزی از جمله تامین آب، آبخیزداری، مکانیزاسیون آبیاری و اعطای تسهیلات ویژه در صندوق توسعه ملی در نظر گرفت.

وی با اشاره به مشکل تامین مواد اولیه دام گفت: طبق پیش بینی ها مقرر شد سالانه بودجه ای در نظر گرفته شود و تا 6 ماهه اول سال 4200 تن دام تخصیص یابد، اما طبق قانون وجود دارد. مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.»

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در پایان با بیان اینکه دولت پیگیر موضوع رفع موانع و بهبود وضعیت حیوانات است، گفت: با توجه به این موضوع، این موضوع در حال پیگیری است. وی گفت: زمزمه هایی مبنی بر حذف 4200 تن به گوش می رسد و با همکاری دولت اقدامات جدیدی در کمیسیون اقتصادی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید