طرح شفافیت سه جانبه اهداف جلوگیری از رشد فساد را برآورده نمی کند.


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855705

رضایی گفت: طرح مصوب مجلس با عنوان شفافیت برای سه قوه دور از انتظار بوده و پاسخگوی مطالبات مردم نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن رضایی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به رد طرح شفافیت سه جانبه از سوی شورای نگهبان گفت: شکل گیری با اجرای طرح شفافیت آغاز شد.

وی افزود: در واقع هرچه مسئولان با مردم صادق تر باشند اعتماد مردم به آنها بیشتر می شود و این امر باعث ایجاد ارتباط بین آنها می شود.

این کارشناس سیاسی گفت: اما طرحی که چند هفته پیش مجلس با عنوان شفافیت قوای سه گانه تصویب کرد دور از انتظار است و پاسخگوی مطالبات مردم نیست.

رضایی خاطرنشان کرد: طرح نهایی مجلس نواقص جدی دارد و هر روز شاهد جمع بندی های بیشتری در این طرح هستیم در حالی که در این طرح چند استثنا وجود دارد.

وی افزود: یکی از ایرادات جدی این طرح، مستثنی شدن مسائل صنفی و منطقه ای است و این موضوعی است که در عمل مانع شفافیت آرای نمایندگان می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این بند از طرح به نمایندگان مجلس اجازه می دهد تا به بهانه مسائل صنفی و منطقه ای از شفافیت آرای خود فرار کنند.

رضایی تاکید کرد: حتی اگر فرض کنیم نمایندگان پارلمان از این بند سوء استفاده نمی کنند، به طور کلی وجود این بند در طرح شفافیت و کنار گذاشتن مسائل صنفی و منطقه ای نمی تواند منطقی باشد.

وی افزود: متأسفانه بارها شاهد بوده ایم که برخی نمایندگان در دوره های مختلف مجلس در تصمیم گیری های خود منافع منطقه ای و انتخاباتی را بر منافع ملی ترجیح داده اند تا در آینده در حوزه انتخابیه خود رای دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: به نظر می رسد طرح اخیر مجلس که با مخالفت هیأت امنا نیز مواجه شد، اهداف شفافیت واقعی، برتری نگاه ملی بر منطقه ای و جلوگیری از رشد فساد را برآورده نمی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید