طرح ضربتی برای حل مشکل آب در روستاهای لرستان آغاز شده است


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820179

کرموند گفت: با توجه به تنش آبی در استان طرح ضربتی برای رفع مشکل آب روستاها آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا کرموند در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: با توجه به اینکه بارندگی نسبت به سال گذشته 8 درصد و در بلندمدت 32 درصد کاهش داشته است، بنابراین پیش بینی می شود امسال مشکل کم آبی در برخی از روستاهای استان برطرف شود. ایجاد.

وی افزود: آب مورد نیاز بسیاری از روستاها از چشمه ها تامین می شود و کاهش بارندگی باعث کاهش میزان آب چشمه ها شده است و در این راستا برای کاهش تنش آبی در روستاها پروژه هایی شناسایی شده است که این پروژه ها با همکاری یکدیگر با امام حسن (ع) در روستاهای دلفان و دورود راه اندازی می شود که پیش بینی می شود ظرف مدت سه سال تکمیل و مشکل کم آبی این روستاها برطرف شود.

مدیرعامل آبفای لرستان گفت: بر این اساس طرح ضربتی برای رفع مشکل آب روستاها آغاز شده که با این طرح مشکل تنش در برخی روستاها حل می شود.

کرموند با بیان اینکه هزار و 300 روستای استان تحت پوشش شبکه آبرسانی و فاضلاب نیستند، افزود: سه هزار روستا در استان وجود دارد که از این تعداد هزار و 700 روستا تحت پوشش شبکه هستند و بیشترین تنش آبی در روستاهای تحت پوشش است. توسط شبکه پیدا نمی شوند.

وی گفت: با همکاری بسیج سازندگی و خیران آبرسانی 61 پروژه در نظر گرفته شده و با بهره برداری از این طرح ها بالغ بر شش هزار نفر جمعیت روستایی از آب شرب سالم بهره مند می شوند. اما برخی از این پروژه ها تکمیل شده و برخی دیگر در حال ساخت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید