طرح محدودیت ترافیک شبانه؛ به بهانه رویارویی با تاج پول درآوردن؟!

طرح محدودیت ترافیک شبانه؛  به بهانه رویارویی با تاج پول درآوردن؟!

روز جدید مهرماه امسال نیز یک منبع آگاه از ستاد ملی تاج و تخت به همشهری گفت که ستاد ملی تاج و تخت تنها در عرض دو هفته محدودیت های ترافیکی کشور (اواخر مرداد و اوایل شهریور) را برای جلوگیری از قاچاق در ایام محرم تشدید کرده است. بیش از 540 هزار نفر در سراسر کشور از محدودیت تردد شبانه تخلف کرده اند و هر کدام 200 هزار تن جریمه شده اند.

تاکنون هیچ آمار خلاصه ای از سوی نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با تاج و تخت کشور در خصوص تخلفات مقررات منع تردد منتشر نشده است و در ماه های اخیر هر از چند گاهی شاهد آمار هفتگی بوده ایم.

در شهریورماه امسال، یک منبع آگاه از ستاد ملی ولیعهد به همشهری گفته بود که تنها در مدت دو هفته ای که ستاد ملی تاج و تخت برای جلوگیری از تعطیلات عزاداری محرم (اواخر مرداد و اوایل شهریور) محدودیت های ترافیکی را در کشور تشدید کرده است، از مجموع 540 هزار نفر تعداد بیشتری از این افراد در شهریورماه جاری است. در سراسر کشور محدودیت تردد در شب را نقض کردند و هر کدام 200 هزار تن جریمه شدند.

چنین عددی برای 2 هفته به معنای میانگین 270 هزار در هفته و جریمه ماهانه بیش از یک میلیون و 200 هزار تن در کشور است، این آمار تقریبی درآمد ماهانه 200 میلیارد تنی از ممنوعیت تردد شبانه را نشان می دهد.

همین ارزیابی به خوبی نشان می دهد که چرا آقایان تحت هیچ شرایطی نمی خواهند تغییراتی در این طرح ایجاد کنند، این طرح محدودیت تردد شبانه است در شرایطی که به گفته اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کرونا، اجرای این طرح محدودیت تردد شبانه است. تاثیر برنامه ریزی در کاهش بروز بیماری عروق کرونر قلب.

وقتی مردم این را می بینند، طبیعی است که احساس کنند اجرای این طرح بهانه ای جز کسب درآمد نیست. نباید مردم را نسبت به مزایای اجرای آن قانع کنند، در شرایط فعلی اجرای این طرح تنها باعث افزایش ترافیک شد.

دیدگاهتان را بنویسید