طرح محرمانه عربستان برای خرید جام جهانی 2030

طرح محرمانه عربستان برای خرید جام جهانی 2030

این وب سایت آمریکایی فاش کرده است که عربستان سعودی سخت در تلاش است تا یونان و مصر را برای میزبانی مشترک جام جهانی 2030 به توافق برسانند.

پولیتیکو می نویسد عربستان سعودی به مصر و یونان پیشنهاد داده است در ازای پرداخت هزینه ورزشگاه های جدید، با میزبانی مشترک جام جهانی 2030 موافقت کنند. در عوض، این کشورها باید به عربستان اجازه میزبانی مرحله حذفی این مسابقات را بدهند.

یک مقام ارشد به پولیتیکو گفت که این پیشنهاد دراماتیک که احتمالاً شامل میلیاردها دلار برای ساخت استادیوم می شود، در گفتگوی خصوصی بین محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان در تابستان 2022 مطرح شد.

یک مقام ارشد دیگر که در جریان محتوای گفتگوهای خصوصی قرار گرفت، همچنین گفت که عربستان آماده است تا “هزینه میزبانی یونان و مصر را به طور کامل تقبل کند” مشروط بر اینکه 75 درصد بازی‌های این تورنمنت بزرگ 48 تیمی برگزار شود. در عربستان سعودی برگزار شد.

رسانه های آمریکایی می نویسند که هنوز مشخص نیست این پیشنهاد پذیرفته شده است یا خیر، اما این اقدام واکنش های بیشتری را علیه یونان نسبت به مصر در پی خواهد داشت چرا که وی انتقاد کرد که عربستان با ثروت نجومی خود قصد قهرمانی در جام جهانی را دارد. از طریق تشکیل ائتلاف سه قاره ای، خرید و تأثیرگذاری بر سیستم رأی دهی، تحریک خواهد شد.

سعودی ها برای متقاعد کردن فیفا مبنی بر اینکه جام جهانی تنها پس از هشت سال از برگزاری در قطر در منطقه غرب آسیا برگزار می شود، قصد دارند کشورهای آفریقایی و اروپایی مصر و یونان را همراهی کنند، اما باید با پرتغال به توافق برسند. اسپانیا-اوکراین.و همچنین اروگوئه-آرژانتین-پاراگوئه-شیلی در این راه می جنگند.

رای گیری در مورد اندازه جام جهانی توسط هر 200 عضو فدراسیون جهانی فوتبال و در کنگره فیفا انجام می شود و در صورتی که عربستان و مصر بتوانند کشورهای آسیایی و آفریقایی و یونان را با برخی از کشورهای اروپایی همراه کنند. 2030 برای آنها در دسترس است. خواهد بود.

با این حال یونانی ها خاطره خوبی از میزبانی مسابقات بزرگ بین المللی ندارند. آنها حدود 9 میلیارد یورو برای المپیک 2004 آتن هزینه کردند و پس از بازی ها، بسیاری از زیرساخت های آن بلااستفاده ماند.

دیدگاهتان را بنویسید